۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۶

تولید روزانه 29 میلیون متر مکعب گاز از فاز ١٥ و ١٦

مجری فاز ١٥ و ١٦ میدان گازی پارس جنوبی گفت: تولید گاز شیرین در پالایشگاه فاز ١٥ و ١٦ میدان پارس جنوبی از مرز روزانه ٢٩ میلیون متر مکعب گذشت.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۵۱۰۷۳
تولید روزانه 29 میلیون متر مکعب گاز از فاز ١٥ و ١٦

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، رضا فروزش در جمع خبرنگاران در عسلویه با بیان اینکه واحد چهارم پالایشگاه فاز 15 و16 پارس جنوبی پیش راه اندازی شده اظهار داشت: به تازگی فعالیت های پیش راه اندازی واحد چهارم پالایشگاه فازهای ١٥ و ١٦ میدان گازی پارس جنوبی، شامل سه واحد فرآورشی گاز ترش آغاز شده است.
وی تاکید کرد:تلاش می شود تولید گاز در این واحد شیرین سازی به روزانه ١٠ میلیون متر مکعب برسد.
مجری فاز ١٥ و ١٦ میدان گازی پارس جنوبی از تولید روزانه ٢٩ میلیون متر مکعب گاز از فازهای 15 و 16 پارس جنوبی خبرداد و گفت: بخشی از گاز ترش این پالایشگاه از فازهای ٦ تا ٨ و بخشی دیگر از سکوی فاز ١٦ پارس جنوبی تامین می شود.
فروزش با بیان اینکه تولید گاز در سکوی ١٥ این میدان گازی در آینده نزدیک آغاز می‌شود گفت: هم اکنون مقدمات لازم برای دریافت گاز ترش بیشتر از دریا در دست اجراست؛ اما با توجه به کاهش دمای هوا و افزایش مصرف گاز در کشور هم اکنون باید افزایش ظرفیت شیرین سازی با اطمینان خاطر بیشتری انجام شود.
وی هدف از توسعه فازهای ١٥و ١٦ میدان گازی پارس جنوبی را تولید روزانه ٥٦,٦ میلیون متر مکعب گاز طبیعی دانست و گفت: در این فازهای ٧٥ هزار بشکه میعانات گازی ،٤٠٠ تن گوگرد و سالانه یک میلیارد و 50 میلیون تن گاز مایع 'LPG' (پروپان و بوتان) و یک میلیون تن اتان برای تامین خوراک واحدهای پتروشیمی تولید می‌شود.
مجری فاز ١٥ و ١٦ میدان گازی پارس جنوبی افزود:هم اکنون ٧٢ درصد گاز مصرفی کشور معادل روزانه ٣٠٠ میلیون مترمکعب گاز از میدان گازی پارس جنوبی تولید می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار