۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۹

برابری مناطق حساس ساحلی بوشهر با سطح جهانی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: مساحت مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان بوشهر به بالای هشت درصد مساحت استان می‌رسد که با احتساب جزایر و مناطق حساس ساحلی برابر با سطح جهانی خواهد رسید.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۵۱۰۷۰
برابری مناطق حساس ساحلی بوشهر با سطح جهانی

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر حسین دلشب در نشست شورای اطلاع رسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اظهار داشت:با مناطقی مانند منطقه شاهزاده ابراهیم - تنگ باهوش، به شورای عالی محیط زیست پیشنهاد شده که در صورت موافقت ، مساحت مناطق تحت مدیریت به بالای هشت درصد مساحت استان می‌رسد که با احتساب جزایر و مناطق حساس ساحلی برابر با سطح جهانی خواهد رسید.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: چالش های عمده محیط زیست طبیعی استان تخریب زیستگاه ها و انقراض برخی گونه های جانوری و گیاهی کمیاب که البته در کل کشور با توجه به خشکسالی، افزایش درجه حرارت و افزایش خطر آتش سوزی ، کاهش سطح آب های زیر زمینی، تعارض با حاشیه نشینان مناطق تحت مدیریت، افزایش حشرات، افزایش فرسایش بادی آبی ، کاهش کیفیت خاک و افزایش بیابان ها است.
وی به چالش های محیط زیست انسانی نیز اشاره کرد و عنوان کرد: تغییر کاربری اراضی ساحلی، گازهای اسیدی، تولید گوگرد که باعث اسیدی شدن آب دریا می شود، اسیدی شدن خاک های کشاورزی و آلودگی میکروبی سواحل به دلیل رها سازی فاضلابهای خام به دریا از مهمترین معضلات بخش انسانی هستند.
وی خاطرنشان کرد: در بحث آلودگی هوا و حذف فلرینگ، پیشنهادها و راهکارهای اجرایی از طرف اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ارائه شده است که وزارت نفت طرح آماک را برای رفع آلودگی ها در دستور کار خود قرار داده است.
دلشب از دیگر مشکلات مهم بخش انسانی در استان بوشهر را وجود مشکلات در دفع پسماندها خصوصاً پسماند های ویژه دانست .
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در خصوص پسماند های عادی اظهار گفت: در شهرهای ساحلی می بایست تا پایان برنامه پنجم توسعه در دفع پسماند از فناوری های نوین استفاده شود .
وی ابراز امیدواری کرد با پیگیری های متعددی که سازمان حفاظت محیط زیست از طریق وزارت نفت انجام می دهد و همچنین پیگیری های استانی بتوانیم برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را در قالب عملیات اجرایی و بصورت عملی برای حل این موضوع اجرا شود.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ضمن اشاره به عدم توسعه تصفیه خانه های فاضلاب شهری که در استان بوشهر فقط سه شهر بوشهر، گناوه و دیلم دارای سیستم تصفیه خانه فاضلاب شهری هستند تشریح کرد: وضعیت اطراف تصفیه خانه شهر بوشهر در سه راهی عالیشهر که منجر به رشد بیشه زار و تجمع جانوران و حشرات شده بسیار نابسامان است و هر چه سریعتر برای حل این معضل توسط دستگاه های ذیربط باید اقدام شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار