۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱

حمل و نقل دریایی نیز مشمول دریافت بودجه یک میلیارد دلاری شد

نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۱۰۵۷
حمل و نقل دریایی نیز مشمول دریافت بودجه یک میلیارد دلاری شد
یک میلیارد دلار از محل درآمد پتروشیمی به بخش حمل و نقل اختصاص یافته است که اخیرا با پیگیری فراکسیون دریایی بخش دریا نیز مشمول دریافت آن شد. 
عضو فراکسیون دریایی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مانا ضمن اعلام این مطلب افزود: با توجه به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی در لیست استفاده از یک میلیارد دلار اختصاص یافته از محل درآمد پتروشیمی به بخش حمل و نقل، جایی نداشت و در پیشنهاد دولت مطرح نبود خوشبختانه با پیگیری هایی که در فراکسیون دریایی صورت گرفت مجموعه فعالیت های سازمان بنادر و دریانوردی نیز به آن اضافه شد.
مهرداد لاهوتی در ادامه افزود: پیشنهاد قبلی دولت تخصیص 20 درصد این رقم به بخش جاده و 80 درصد به بخش ریل بود که در این ارتباط پیشنهاد فراکسیون دریایی پذیرفته شد و قرار است این مبلغ به صورت مساوی بین بخش ریل، جاده و دریا تقسیم شود.
عضو فراکسیون دریایی مجلس شورای اسلامی در زمینه حضور بخش خصوصی در سرمایه گذاری های بنادر گفت: اخیرا طی جلسات متعددی که بین فراکسیون دریایی و سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد حرکت های خوبی صورت گرفت که با بستر سازی قانونی زمینه برای انعقاد قرارداد 21 هزار میلیارد ریالی آماده شد.
وی تصریح کرد:البته نباید تنها به سرمایه گذاری بخش دولتی در بنادر و دریانوردی اکتفا کرد بلکه حضور بخش خصوصی را باید قوی کنیم.
به گفته نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی شروع این کار می تواند تحول عظیمی را ایجاد کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار