۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵
با اخطار نیروی دریایی ارتش؛

ناوشکن‌های فرامنطقه‌ای محدوده رزمایش را ترک کردند

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از اخطار ایران به دو ناوشکن فرامنطقه در محدوده رزمایش بزرگ محمد رسول‌الله خبر داد.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۵۱۰۴۷
ناوشکن‌های فرامنطقه‌ای محدوده رزمایش را ترک کردندبه گزارش مانا، امیر دریادار حبیب الله سیاری در چهارمین از روز رزمایش محمد رسول الله(ص) به خبرنگاران گفت: در روزهای گذشته دو ناوشکن متعلق به کشورهای فرامنطقه‌ای در دو محدوده از رزمایش حاضر شدند.
وی با اشاره به اینکه به این دو ناوشکن اخطار مجدد دادیم و آنها را وادار به ترک منطقه کردیم، افزود: به دنبال این درخواست ناوشکن‌های مزبور منطقه را ترک کردند و ما رزمایش را به خوبی انجام دادیم.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: در همان روزهای نخست بسیاری از کشورها به اخطار ما توجه کردند.
سیاری با اظهار اینکه ما پیش از این اخطار داده بودیم که به خاطر مسائل ایمنی هیچ کشوری و هیچ طرفی نباید در منطقه رزمایش حضور داشته باشد، تصریح کرد: این دو ناو در دو منطقه متفاوت وارد محدوده رزمایش محمد رسول الله(ص) شدند که پس از اخطار مجدد از منطقه بیرون رفتند.
گفتنی است، رزمایش ارتش جمهوری اسلامی ایران با عنوان محمد رسول الله (ص) از چهارم دیماه در منطقه‌ای به وسعت 2 میلیون 200 هزار کیلومتر مربع از شرق تنگه هرمز تا مدار 10 درجه در اقیانوس هند آغاز شد و تا دهم این ماه ادامه می‌یابد.
در چهارمین روز از این رزمایش، به منظور جلوگیری از نفوذ دشمن به آبهای ساحلی، یگان‌های پروازی، شناور سطحی، قایق تندرو، زیردریایی‌های سنگین کلاس طارق و شناورهای بومی و بهینه شده به اجرای عملیات مین‌ریزی در گستره دریای و منطقه رزمایش پرداختند.
در این مرحله دشمن فرضی نیز به منظور آسیب رساندن به خطوط مواصلاتی و محل عبور شناورهای خودی اقدام به مین ریزی کرد که به دنبال آن نیروی دریایی ارتش به منظور برقراری امنیت کشتی های تجاری و نفتکش و باز نگه داشتن خطوط مواصلاتی با استفاده از بالگرد آر اچ و شناور مین روب اقدام به مین روبی کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار