۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۹

بیشترین صید تن ماهیان کشور در سیستان

مدیرکل شیلات استان سیستان و بلوچستان گفت: بیشترین درصد صید تن ماهیان کشور با توجه به قابلیت های بالای منطقه در این استان تولید و استحصال می شود.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۵۱۰۴۱
بیشترین صید تن ماهیان کشور در سیستان

به گزارش خبرنگار مانا از زاهدان؛ محسنعلی گلشنی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان گفت: 60 درصد مواد اولیه کارخانجات کنسرو تن ماهی کشور در این استان تولید می شود.
وی خاطرنشان کرد: توسعه استان با توجه به ۳۰۰ كیلومتر نوار ساحلی می تواند مبنایی بر تحول و دگرگونی باشد و دریا حلقه وصل توسعه این استان است.
مدیرکل شیلات استان در ادامه گفت: باید برنامه سند توسعه شیلات را به گونه ای طراحی کنیم كه تا ۴ سال آینده اهداف كلان شیلاتی به ثمر نشیند و در این راه باید هم از تجربه و هم از دانش بهره مند شد.
گلشنی افزود: 107 واحد صنایع شیلاتی شامل 11 کارخانه پودر ماهی، 28 کارخانه کنسرو سازی، 22 کارخانه عمل آوری و بسته بندی، هشت باب سردخانه، 24 کارخانه یخسازی، هفت کارخانه شناور سازی و هفت کارگاه تکثیر میگو در این استان فعال است.
وی گفت: بنادر استان از بزرگ ترین بنادر صیادی كشور در زمینه تن ماهیان است که با توجه به فراهم بودن زیرساخت های لازم جهت توسعه فعالیت های صیادی لذا به منظور بهبود فضای كسب و كار باید هرچه سریعتر از این ظرفیت ها استفاده شود .
وی اظهار داشت: توسعه صادرات، تولید یک میلیون تن آبزی و اشتغال 300 هزار نفر از برنامه های مهم این اداره در افق 1404 است.
گلشنی خاطرنشان کرد: گسترش برنامه های توسعه شیلات استان نیازمند برنامه ریزی مدون زیست محیطی است زیرا با گسترش صید، فرآوری و هر فعالیت مرتبط با شیلات و دریا باید با در نظر گرفتن الزامات زیست محیطی در آینده انجام شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار