۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۰

انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری در بندرخرمشهر

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از انعقاد تفاهم نامه طرح سرمایه گذاری احداث کارخانه فرآوری، بسته بندی و صادرات قیر در بندرخرمشهر خبر داد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۵۱۰۳۹
انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری در بندرخرمشهربه گزارش مانا عادل دریس گفت : همزمان با گرامیداشت روز ملی حمل و نقل، تفاهم نامه هایی میان سرمایه گذاران بخش های خصوصی و بنادر کشور منعقد شد.
وی اظهار کرد: بر این اساس قرارداد طرح سرمایه گذاری احداث کارخانه فرآوری، بسته بندی و صادرات قیر میان بندرخرمشهر و شرکت سپهر کرانه اروند امضا شد.
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر میزان سرمایه گذاری ثابت این طرح را 630 میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: با احداث و بهره برداری این کارخانه برای 50 نفر شغل ایجاد می شود.
دریس تصریح کرد: این طرح با ظرفیت عملی 3000 تن در روز، در دو فاز مستقل، هر یک به ظرفیت 1500 تن در روز، طی 2 سال احداث و به بهره برداری خواهد رسید.
وی با اشاره به اینکه این طرح در قالب یک قرارداد 15ساله بصورت(BOT ) از طرف متقاضی سرمایه گذاری و در زمینی به مساحت 6 هکتار در محدوده اراضی بندرخرمشهر در نظر گرفته شده است، افزود: طول دوره ساخت هر یک از فازها یک سال برآورد شد که پس از احداث فاز اول و در انتهای سال نخست، کارخانه آماده بهره برداری می شود.
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر خاطر نشان ساخت: طی سال جاری، از 19 طرح پیشنهادی سرمایه گذاری ارسال شده به بندرخرمشهر،6طرح جهت انعقاد قرارداد در دست اقدام است که یکی از مهم ترین آنها، احداث کارخانه فرآوری، بسته بندی و صادرات قیر از ماده اولی( Vacuum bottom) است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار