۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰
در نه ماهه سال جاری محقق شد:

افزایش 12 درصدی جابجایی مسافران دریایی

جا به جایی مسافران دریایی در بنادر مسافری شمال و جنوب کشور در 9 ماهه سال 93 به میزان 12.8 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۱۰۳۸
افزایش 12 درصدی جابجایی مسافران دریایی
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در گفتگو با خبرنگار مانا ضمن بیان این مطلب گفت: در 9 ماهه ابتدای سال جاری 12 میلیون و 617 هزار و 755 نفر از طریق دریا جابه جا شده اند که در مقابل 11 میلیون و 188 هزارو 714 نفر سال گذشته افزایش یک میلیون و 429 هزار نفری داشته است.
سید علی استیری در ادامه افزود: تعداد مسافران ورودی از سرزمین اصلی به جزایر 12.3 درصد افزایش داشته است و از 5 میلیون و 604 هزارو 621 نفر در سال گذشته به 6 میلیون و 293 هزارو 591 نفر در سال جاری رسیده است.
وی با اشاره به افزایش 13.3 درصدی تعداد مسافران خروجی نیز گفت: تعداد این مسافران از 5 میلیون و 584 هزار و 93 نفر در سال گذشته به 6 میلیون و 324 هزارو 184 نفر در سال جاری رسیده است .
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به کاهش 22 درصدی سوانح در 9 ماهه امسال گفت: تعداد افراد نجات یافته از دریا هم با افزایش روبرو بوده است.
استیری با بیان حمایت های سازمان بنادرو دریانوردی از حمل و نقل مسافری دریایی تصریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی هم در بخش شناورهای استاندارد از طریق وجوه اداره شده با سود صفر درصد و هم از طریق ایجاد اسکله به این بخش کمک کرده است و پیش بینی ما این است سالیانه رشد 10 درصدی را در این بخش شاهد باشیم.
وی با بیان لزوم ورود هر چه بیشتر بخش خصوصی به بخش حمل و نقل مسافری دریایی به ورود دو تا سه فروند شناور مسافری ساخته شده از طریق وجوه اداره شده به بازار حمل ونقل مسافری دریایی تا پیش از سال جدید اشاره کرد و اظهار داشت: اگر متقاضی ساخت شناور مسافربری وجود داشته باشد و طرح از طریق بانک پذیرفته شود سازمان بنادرو دریانوردی به حمایت های خود از این بخش ادامه می دهد.
وی در پایان به هموطنان توصیه کرد با توجه به امکاناتی که سازمان بنادر و دریانوردی به منظور گسترش مسافرت های دریایی سرمایه گذاری کرده است از بنادر مجاز و شناورهای استاندارد جهت تردد استفاده کنند تا جان خود و خانواده شان به خطر نیافتد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار