۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۰

ناوگان دریایی ارتش در مدار 10 درجه وارد فاز تاکتیکی شد

از صبح امروز همزمان با دومین روز از رزمایش مشترک بزرگ آجا و پس از پشت سر گذاشتن موفقیت‌آمیز مرحله اول، مرحله دوم این رزمایش آغاز شد.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۵۱۰۲۸
ناوگان دریایی ارتش در مدار 10 درجه وارد فاز تاکتیکی شدبه گزارش مانا، امیر سرتیپ حیدری، جانشین نیروی زمینی و سخنگوی این مرحله از رزمایش اظهار کرد: انطباق این تمرین بزرگ صحرایی با شرایط واقعی نبرد با نگاه دقیق به تهدیدها، استفاده از گلوله‌های حقیقی، اِشراف مطلوب اطلاعاتی در سطح منطقه با اتکا به درجه داران و افسران متخصص سامانه های ارتباطی و اطلاعاتی و رصد هرگونه تحرکات مرزی از ویژگی های این مرحله از رزمایش است.
وی به حضور دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برای کسب تجارب عملیاتی، تقویت فضای معنوی در رزمایش و اجرای عملیات مردم‌یاری و درمانی در منطقه عمومی رزمایش اشاره و بیان کرد: همزمان با این مرحله از رزمایش، فاز تاکتیکی ناوگان دریایی با انجام عملیات و تمرینات مختلف تخصصی در دریای عمان تا مدار 10درجه شمالی آغاز شده است.
گفتنی است، همچنین در دومین روز از این رزمایش بزرگ برخی از تجهیزات و سلاح‌های جدید نیز رونمایی و مورد استفاده قرار گرفت.
روز گذشته نیز با آغاز رزمایش محمد رسوالله(ص)، یگان‌های دریایی نیروی دریایی ارتش در منطقه عمومی رزمایش، آرایش عملیاتی به خود گرفتند. دراین روز انواع شناورهای سطحی و زیرسطحی و یگان‌های موشکی ساحل به دریا در بخش‌هایی از منطقه رزمایش حضور داشتند.
همچنین یگان‌های پروازی، توپخانه ساحلی، یگان‌های جنگ الکترونیک و تیپ‌های تفنگداران دریایی نیز در منطقه عمومی رزمایش مستقر شده‌اند.
به گزارش مانا،  در این رزمایش که استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان را شامل می‌شود،‌ ارتش جمهوری اسلامی ایران شامل نیروهای هوایی، زمینی و دریایی به علاوه سپاه پاسداران حضور دارند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار