۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۸

چابهار برای پهلو گیری کشتی های بزرگ آماده می شود

مشاور ارشد رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد در نشست با فعالان اقتصادی منطقه آزاد چابهار با اشاره به توسعه اسکله ها و خط راه آهن چابهار-زاهدان اظهار داشت: باید در راه اندازی خط مستقیم کشتیرانی و فعال نمودن اسکله جدید جهت پهلودهی کشتی های بزرگتر از TEU 1500 توسط سازمان منطقه آزاد چابهار تسریع شود.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۱۰۲۱
چابهار برای پهلو گیری کشتی های بزرگ آماده می شود
به گزارش مانا ،مهندس اکبر ترکان در ادامه افزود: با راه اندازی خط مستقیم کشتیرانی و توسعه اسکله ها می توانیم شاهد تحول چشمگیری در حوزه ترانزیت و رونق اقتصادی منطقه باشیم.
وی با توجه به دارا بودن مرز مشترک با کشورهای افغانستان و پاکستان و قرابت فرهنگی با این کشورها گفت: تعداد زیادی اتباع خارجی در منطقه آزاد سرمایه گذاری نموده اند و عده بسیاری هم مشتاق به سرمایه گذاری می باشند که باید روند ورود و خروج آنها را تسهیل نماییم.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد اظهار داشت: عملیاتی نمودن اختیارات تفویض شده از سوی وزارت صنعت و معدن به منطقه آزاد چابهار باید  به صورت جدی در دستور کار سازمان قرار گیرد تا روند توسعه بهبود یابد.
ترکان همچنین نشست مشترکی با اعضای اتاق بازرگانی منطقه آزاد چابهار داشت که در این نشست محمدصادق مبرهن دبیر اتاق بازرگانی منطقه آزاد چابهار  به بخشی از مشکلات  حال حاضر در منطقه و  سرزمین اصلی پرداخت و  در ادامه گفت: تکریم ارباب رجوع باید در اولویت کاری کارکنان قرار گرفته و از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود برای توسعه فرامنطقه ای استفاده کنیم.
دبیر اتاق بازرگانی ایجاد زیرساخت ها را در پیکره صنعتی از نیازهای توسعه دانست و خاطر نشان کرد: تفویض اختیار به واحدهای تولیدی، تسهیل صدور روادید سرمایه گذاران و تسهیل ترانزیت و حل مشکلات درونی و بیرونی سازمان باعث فراهم شدن ساختار اداری مناسب و کنترل نظارت مشکلات فراروی سرمایه گذاران خواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار