۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱

چابهار ظرفیتی بین المللی دارد

معاون برنامه ریزی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بندر چابهار برای سرمایه گذاری ظرفیتی بین المللی دارد.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۵۱۰۱۳
چابهار ظرفیتی بین المللی دارد
به گزارش خبرنگار مانا از زاهدان، غلامرضا مالکی در شورای توسعه سیستان و بلوچستان در بخشی از سخنان خود در خصوص اهمیت  منطقه آزاد و بندر چابهار در عرصه منطقه ای و بین المللی گفت: جهت توسعه بندر چابهار سرمایه‌گذاران فرصت سرمایه‌گذاری‌های خرد و کلانی در این منطقه پیدا کرده اند.
معاون برنامه ریزی استاندار در ادامه بیان کرد: دولت برنامه‌ها و راهکارهایی را برای افزایش مشارکت بخش‌ خصوصی در اجرای پروژه‌های اقتصادی صنعت دریایی در چابهار نظر گرفته است.
مالکی گفت: بستر سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی در حوزه دریا و بنادر استان گسترده‌ است.
معاون استاندار در خصوص توسعه و ساخت راه آهن چابهار به زاهدان نیز بیان کرد: تاکنون 119 میلیارد تومان برای ساخت راه‌ آهن چابهار تزریق شده و تا پایان امسال نیز 790 میلیارد تومان از محل فروش سهام شرکت‌های فولادی به این طرح اختصاص می‌یابد.
وی ادامه داد: راه‌آهن چابهار - زاهدان قرار است بر اساس برنامه‌ای 60 ماهه با اعتبار 2 هزار و 41 میلیارد تومان تا پایان سال 98 توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) به پایان برسد.
مالکی تاکید کرد: ورود سرمایه گذاران کشورهای هند، پاکستان، افغانستان، چین و سنگاپور به بندر چابهار نشان از امنیت پایدار در این منطقه دارد.
معاون استاندار خاطرنشان کرد: بهره برداری از پتانسیل ها، ظرفیت ها و فرصت های تنها بندر اقیانوسی و استراتژیک کشور باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار