۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۲

16میلیون تن کالا از پارس جنوبی صادر شد

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی گفت: 16 میلیون و 121 هزار تن کالا در 9 ماهه گذشته از گمرک پارس جنوبی به خارج از کشور صادر شد که رشد 26 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۵۱۰۱۲
16میلیون تن کالا از پارس جنوبی صادر شد

به گزارش خبرنگار مانا ازبوشهر مهدی یوسفی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پارس جنوبی عظمت و اقتدار اقتصادی و انرژی کشور است اظهار داشت: این منطقه با داشتن ویژگی های خاص نماد صلابت و اقتدار ایران اسلامی در دست یابی به فن‌آوری های پیشرفته است.
وی با بیان اینکه آتش سوزی در ساختمان اداری منطقه ویژه هیچ خللی در برنامه های توسعه ای پارس جنوبی ایجاد نکرد گفت: روند فعالیت برای دست یابی به اهداف از پیش طراحی شده ادامه دارد وامسال با بهره برداری از فازهای مختلف پالایشگاهی ظرفیت تولید گاز از پارس جنوبی افزایش می یابد.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی با اشاره به صادرات کالا از گمرک پارس جنوبی افزود: در سه ماهه گذشته 6 میلیون و 678 تن کالا شامل میعانات گازی و کالاهای غیر نفتی به خارج از کشور صادر شد که این میزان صادرات از حیث وزن و ارزش افزایش 50 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد. 
یوسفی ارزش کالاهای صادراتی از پارس جنوبی را 5 میلیارد و 527 میلیون دلار دانست و خاطر نشان کرد: در آذرماه امسال یک میلیون و 752 هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و 378 میلیون و 889 هزار دلار به خارج از کشور صادر شد.
مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی همچنین از افزایش 30 درصدی صادرات محصولات تولیدی پارس جنوبی در 9 ماهه سال جاری به خارج از کشور خبر داد و افزود: طی این مدت 16 میلیون و و 121 هزار تن کالا به ارزش 13 میلیارد و 490 میلیون دلار کالا به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی 26 درصد و از حیث ارزش نیز 30 درصد رشد دارد.
وی با بیان اینکه مقصد کالاهای صادراتی از گمرک منطقه ویژه پارس به  29 کشور مختلف است ادامه داد: کالاهای صادراتی منطقه ویژه پارس شامل هوی اند، پلی اتیلن سبک و سنگین، دی اتیلن گلایکول، مونو و تری اتیلن گلایکول، کود اوره، بوتان، پروپان، میعانات گازی، پارازایلین، سیمان و متانول است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار