۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴

هیچ محدودیتی برای سرمایه گذاری در بنادر سیستان نیست

استاندار سیستان و بلوچستان در دیدار با مدیران شرکت آدانی هند؛ بزرگترین شرکت اقتصادی و سرمایه گذاری این کشور گفت: استان سیستان و بلوچستان به سبب قابلیت ها و توانایی های بالای خود هیچ محدودیتی برای سرمایه گذاری ندارد و مسئولان استان از سرمایه گذاران خارجی که تمایل به سرمایه گذاری در بنادر استان را داشته باشند استقبال می کند.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۵۱۰۱۱
 هیچ محدودیتی برای سرمایه گذاری در بنادر سیستان نیستبه گزارش خبرنگار مانا از زاهدان، علی اوسط هاشمی با اشاره به اهمیت ژئوپولتیک و استراتژیک این منطقه افزود: شرکتهای خارجی علاقمند به سرمایه گذاری می توانند با توجه به اهمیت منطقه و فرصتهایی که دولت ایجاد کرده است شراکت پایداری را در منطقه ایجاد کنند.
استاندار سیستان و بلوچستان با استقبال از سرمایه گذاری گروه هندی آدانی در استان و بویژه بندر چابهار گفت: برای استحکام بخشیدن به این حضور ما مصمم هستیم تا در هر ایالتی که شما حضور دارید روابط خود را بسط و گسترش دهیم و پیشنهاد می کنیم تا با ایجاد خواهر خواندگی بین یکی از ایالتهای هند و استان سیستان و بلوچستان این روابط توسعه یابد.
هاشمی با اشاره به توسعه بندر چابهارگفت: دولت با ایجاد کارخانه پتروشیمی 25 میلیون تنی و کارخانه فولاد و سایر صنایع بزرگ و کوچک به دنبال حضوری قوی در عرصه صنعت است.
استاندار سیستان و بلوچستان با بیان قابلیتهای وسیع استان برای ترانزیت و اتصال کشورهای حوزه شرق و جنوب شرق از طریق آبهای آزاد به آسیای میانه و اروپا از مسیر سیستان و بلوچستان گفت: راه آهن چابهار – زاهدان به سرخس و آسیای میانه هم اکنون در حال احداث است و تا کنون 120 میلیارد تومان برای آن هزینه شده و تا پایان سال جاری 700 میلیارد تومان دیگر به آن اختصاص می یابد.
هاشمی همچنین گفت: 1 میلیارد و 500 میلیون دلار اعتبار برای گازرسانی به سراسر استان در شورای اقتصاد کشور تصویب شده و هم اکنون این پروژه در حال اجرا است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار