۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۵

تولید میگو در گناوه 44 درصد افزایش یافت

رییس سازمان شیلات شهرستان گناوه گفت: پنج هزار و 150 تن میگو در استخرهای پرورشی شهرستان گناوه تولید شد که نسبت به سال قبل 44 درصد افزایش دارد.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۵۱۰۱۰
تولید میگو در گناوه 44 درصد افزایش یافت
به گزارش خبرنگار مانا از گناوه مهدی ابراهیمی در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: میزان تولید و برداشت میگوی پرورشی از استخرهای این شهرستان در مقایسه با سال گذشته 44 درصد افزایش یافته است.
وی اظهارکرد: درسال جاری 81 مجتمع پرورش میگو با یک هزار و 290 استخر و وسعت یک هزار و374 هکتار از اراضی پرورش میگوی این شهرستان فعال بودند.
وی تجهیز شرکت های پرورش میگو به سیستم های هوادهی و غذادهی پیشرفته و مدرن را از عوامل اصلی رشد 44 درصدی تولید میگو در این شهرستان عنوان کرد.
رییس سازمان شیلات گناوه بیان کرد: سال گذشته  سه هزار و570 تن میگو ازسایت های پرورشی این شهرستان تولید شده بود.
وی گفت: عمده میگوهای پرورشی تولیدی به کشورهای آسیایی ازجمله مالزی، چین ، تایلند و اروپا صادر و بخشی دیگری در داخل مصرف می شود.
وی با اشاره به مشکلات پرورش دهندگان میگو افزود: بازاریابی، هزینه بالای نگهداری در سردخانه، برقرار نشدن سایت های حله و رودشور، استفاده از سوخت فسیلی، لایروبی نشدن کانال های آبرسان و زه کش ها و نداشتن جاده های دسترسی ازعمده مشکلاتی است که نیاز به توجه ویژه مسئولان دارد.
ابراهیمی بیان کرد: هم اکنون تولیدات پرورش دهندگان در سردخانه نگهداری می شود که برای فروش این محصول تمهیداتی اندیشیده شده است.
وی یادآورشد: همه ساله در اوایل خرداد ماه کشت پرورش میگو در مزارع پرورشی این شهرستان آغاز و از اواسط مهرماه کار برداشت انجام می شود که تا اواخر آذر ماه  ادامه می یابد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار