۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۳

بنادر باید به شبکه راه آهن متصل شود

روند توسعه بنادر چابهار راضی کننده است اما در آینده نیازمند اتصال مجموعه بنادر چرخه ترانزیت کالا به شبکه سراسری راه آهن هستیم.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۵۱۰۰۶
بنادر باید به شبکه راه آهن متصل شود  به گزارش خبرنگار مانا از چابهار،مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در بازدید از طرح های صنعتی منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار و توسعه بنادر چابهار گفت: پیشرفت طرح توسعه بنادر چابهار(اسکله های شهید بهشتی و شهید کلانتری)، در راستای دستور ریاست جمهور مبنی بر تسریع در پیشرفت رضایت بخش است.
 اکبر ترکان اضافه کرد: در سفر اخیر رییس جمهور محورهای توسعه مشخص شد، در این میان صنایع منطقه آزاد چابهار از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند لذا برای تحقق این مهم نیازمند تسریع در اتصال خط لوله گاز به چابهار هستیم.
وی در ادامه تصریح کرد: چابهار به عنوان سومین قطب صنعت خودروسازی مطرح شده است و ما درصدد برقراری تعامل با خودروسازان بزرگ و به نام دنیا جهت راه اندازی فرآیند تولید خودرو در منطقه آزاد چابهار می باشیم.
حامد علی مبارکی رییس هیات مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد چابهار نیز در بازدید از طرحهای صنعتی این منطقه از جمله فولاد مکران و مجتمع پتروشیمی نگین مکران و مجتمع پتروشیمی پارس خواستار تعامل دستگاه های مرتبط جهت توسعه روند پیشرفت طرح های صنعتی شد.
بر اساس این گزارش ارزیابی ظرفیت های صنعتی، بررسی شرایط سرمایه گذاران، مشکلات و موانع آنان و دیدار با فعالین اقتصادی و مدیران منطقه آزاد چابهار از دیگر برنامه ها و اهداف سفر مشاور رییس جمهور به چابهار است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار