۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۴

لنج سازی محور اشتغال زایی در سیستان و بلوچستان

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: مزیت ‏های سیستان و بلوچستان در حوزه دریایی بسیار زیاد بوده اما از این مزیت ها بطور شایسته بهره گرفته نشده است.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۵۱۰۰۴
 لنج سازی محور اشتغال زایی در سیستان و بلوچستان
به گزارش خبرنگار مانا، یعقوب جدگال در شورای توسعه استان در بخشی از سخنان خود گفت: صنعت لنچ سازی را می‌توان یكی از مهمترین صنایع دریایی استان عنوان کرد.
نماینده مردم چابهار در ادامه گفت: این صنعت به عنوان یكی از محورهای اشتغال‌زایی و توسعه صنعتی بنادر تجاری به عنوان گلوگاه‏ های ورود و خروج كالا به كشور مطرح بوده و نقش لنج سازی به عنوان بازوی مهم تجارت خارجی، نشان دهنده میزان نقش این صنعت دریایی در اقتصاد كشور است.
وی خاطرنشان کرد: با آغاز پروژه عظیمی به نام توسعه محور شرق که از بندر چابهار شروع می شود و تا شمال شرق کشور ادامه می یابد امید می رود سیستان و بلوچستان جایگاه واقعی خود را در تحولات جهانی باز یابد و و همچنین راه برای توسعه هر چه بهتر بلوچستان هموارتر شود.
جدگال تصریح کرد: حمل و نقل و ارتباطات دریایی در تجارت بین‌المللی یک مبحث کلیدی است و بهره بردن از این فنون نقش مؤثری در تجارت دارد.
وی افزود: خوشبختانه با توجه به تقاضای سرمایه‌گذاری متعدد در بندر چابهار فرصت‌های بزرگ توسعه‌ای در حوزه پایین‌دستی و مکمل حمل و نقل و صنعت شکل گرفته که این امر خود درآمد بالا توام با اشتغال و کارآفرینی پایدار برای کشور و منطقه به ارمغان آورده است.
نماینده چابهار گفت: توسعه بندر چابهار باعث دست‌یابی به بازارهای اقتصادی جهان می‎شود.
وی افزود: حمل و نقل دریایی به واسطه هزینه كم و مصرف سوخت ناچیز قابلیت اقتصادی بهتری نسبت به دیگر مقوله های حمل و نقل را داراست که باید در این رابطه دولت توجه ویژه ای به استان داشته باشد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار