۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵

وضعیت ناوگان دریایی جهان در نوامبر سال 2014

فعالیت ناوگان دریایی جهان در ماه نوامبر سال 2014 میلادی از نظر تعداد كشتی ها تفاوت چندانی با ماه های گذشته نداشت. این در حالی است كه حجم عملیات آنها افزایش داشته است.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۵۰۹۸۵
وضعیت ناوگان دریایی جهان در  نوامبر  سال 2014
به گزارش گروه بین الملل مانا، حمل و نقل كانتینری در ماه نوامبر  سال 2014 میلادی با جا به جایی  178 هزار TEU تنها از طریق 6 كشتی چهره جدیدی از خود به نمایش گذاشت. ورود كانتینر غول پیكر 19 هزار و 100 TEU متعلق به شركت CSCL چین و آغاز به كار كانتینربرهای  حتی بزرگتر از آن و توانایی جابه جایی 19 هزار و 224 TEU نقش به سزایی در تغییر چهره حمل و نقل كانتینری دنیا خواهد داشت.
 
علاوه بر ورود كانتینربرهای غول آسا به عرصه حمل و نقل، كشتی های sub-panamax و handymax با بهبود كارایی موتور و ارتقای طراحی خارجی آنها، شاهد تغییرات مثبتی بوده است.
سال جاری میلادی تا پایان ماه نوامبر شاهد ورود تنها هشت كشتی جدید با حجم جمعا 51 هزار و 700 TEU به ناوگان دریایی جهانی بوده است.
در این میان تنها شش كشتی با حجم جمعا شش هزار و 200 TEUبه دست صنعت اوراق سپرده شد و البته لازم به ذكر است همه این كشتی ها sub-panamax بوده و عمر آنها به پایان رسیده بود و این در حالی است كه سال 2013 میلادی شاهد اوراق 10 كشتی با حجم جمعا بیش از  20 هزار TEU بوده است.
سفارش كانتینربرهای غول پیكر امروزه از سرعت بالایی برخوردار شده است و انتظار می رود با ساخت و آغاز به كار كانتینربرهای سفارش داده شده حجم جابه جایی كانتینربرها در ناوگان جهانی 18 درصد بیش از حجم فعلی باشد.
 
از سوی دیگر میزان اوراق كشتی ها رو به كاهش گذاشته است و تنها امید برای جلوگیری از عرضه مازاد كشتی ها در سال  2016 میلادی ،به تعویق افتادن تحویل كشتی ها است.
قیمت كشتی های بزرگتر از پاناماكس ها و هندی ماكس ها در ماه نوامبر سال 2014 میلادی و میزان كرایه آنها به تفصیل در جداول زیر آمده  است.
 
 

 
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار