۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲

یونان بزرگترین خریدار كشتی های دست دوم در سال 2014

خرید كشتی های دست دوم با پرداخت 7 میلیارد دلار، یونان را به بزرگترین خریدار کشتی های دست دوم در سال 2014 تبدیل کرد.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۵۰۸۸۶
یونان بزرگترین خریدار كشتی های دست دوم در سال 2014
به گزارش گروه بین الملل مانا، كشتیرانی های یونانی با بیشترین میزان خرید كشتی های دست دوم و پرداخت 7 میلیارد دلار در سال 2014 میلادی در این زمینه، به بقای خود ادامه داده اند.
 كشتیرانی های یونانی در خرید کشتی، گوی سبقت را از كشتیرانان آمریكایی و سنگاپوری با پرداخت به ترتیب 3 و 4.6 میلیارد دلار ربودند.
براساس این گزارش، كشتیرانی های نروژی و كره جنوبی هر كدام با پرداخت 1.4 و 1.7 میلیارد دلار رتبه های بعدی را به خود اختصاص دادند.
لازم به ذكر است تمركز اصلی یونان برای خرید در مورد كشتی های حمل فله با پرداخت 3.2 میلیارد دلار بوده است كه در حقیقت 45 درصد كل بازار خرید كشتی های دست دوم  در این کشور را به خود اختصاص می دهد.
كشتی های حمل LNG نیز در این عرصه با پرداخت 1.8 میلیارد دلار توسط شركت های یونانی، تمركز دوم این كشور به حساب می روند.
سومین رتبه خرید كشتی توسط یونانی ها به كشتی های تانكر اختصاص یافت.

 
در این راستا، شركت های كشتیرانی های یونانی Onassis Group و Olympic Shipping، Gaslog و BG Group بیشترین تعداد كشتی دست دو را در سال 2014 میلادی خریداری كردند.
در مجموع این كشور با در اختیار داشتن چهار هزار و 198 فروند كشتی و مجموع وزن 323.8 میلیون DWT یکی از بزرگترین ناوگان كشتیرانی جهان به شمار می رود. با این حال، هیچ كدام از شركتهای یونانی مقام اول تا دهم بزرگترین ناوگان حمل و نقل را به خود اختصاص نداده اند. 
این آمار همچنین گویای این مطلب است كه یونانی ها بیشتر از اینكه فروشنده كشتی باشند، كشتی خریداری كرده اند چراکه آمارها نشان می دهد كشتیرانی های یونانی مبلغ 4.7 میلیارد دلار كشتی خریداری كرده اند. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار