۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰

چرخ صنعت کشتی سازی با سفارش های کشتیرانی به حرکت درآمد

با سفارش ساخت کشتی در داخل توسط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران چرخ اصلی صنعت کشتی سازی به حرکت درآمد و رونق امروز حاصل همان حمایت ها است.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۰۸۳۰
چرخ صنعت کشتی سازی با سفارش های کشتیرانی به حرکت درآمدرئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به حمایت های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از صنایع کشتی سازی گفت: در شرایطی که صنایع دریایی مشتری ثابتی نداشت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران چندین فروند کشتی را با نگاه حمایتی به ایزوایکو سفارش داد که اگر آن سفارش ها نبود بخش خصوصی به صنایع دریایی اعتماد نمی کرد.
خلیل قاسمی با بیان اینکه طی سال های گذشته تنها مشتری ایزوایکو کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بود افزود: با سفارش های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران چرخ اصلی صنعت کشتی سازی به حرکت درآمد و رونق امروز حاصل همان حمایت ها است.
وی گفت: با همت مجموعه ایزوایکو و حمایت های کشتیرانی به عنوان یکی از خطوط بزرگ منطقه حرکت های خوبی در این صنعت انجام شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان به تغییرات مدیریتی ایجاد شده در مجموعه ایزوایکو اشاره کرد و گفت: به واسطه این تغییرات ایزوایکو توانست حداقل در سطح شناورهای کوچک مورد نیاز استان به تعهدات خود عمل کرده و خدمات خوبی را انجام دهد.
وی با بیان پیشرو بودن صنایع دریایی افزود: متاسفانه نیازهای جانبی و خدماتی این صنعت به خوبی تامین نمی شود و این موضوع از جمله نقاط ضعفی است که در استان هرمزگان مشاهده می شود.
وی با اشاره به سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان هرمزگان تصریح کرد: یکی از برنامه های ایشان در این سفر این بود که بتوانیم با توجه به ظرفیت خدادادی استان، صنعت دریایی را فعال و ظرفیت سازی جدیدی ایجاد کنیم.
وی در ادامه افزود: تنگناهای مالی، نوع قراردادها و مشکلات مالی ایزوایکو در بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت از ایزوایکو مطرح شد که خوشبختانه مصوبات خوبی به همراه داشت که امیدواریم با اقدامات وزیر مشکلات ایزوایکو طی چند ماه آینده حل شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان در ادامه یادآور شد: با توجه به افتتاح حوض خشک و افتتاح حوضچه دوم و تاسیسات جانبی آن در ماه های آینده وزیرصنعت، معدن و تجارت قول مساعد برای ایجاد ظرفیت های جدید در کشتی سازی عظیم گسترش را داده اند که امیدواریم با این رویکرد آینده خوبی برای استان در بخش صنایع دریایی پیش رو داشته باشیم.
قاسمی با بیان تلاش کمیته های شورای برنامه ریزی استان هرمزگان در توسعه دریا محور گفت: خوشبختانه در مرکز و معاونت وزارت راهبردی به گونه ای برنامه ریزی شده که توسعه استان، دریا محور معرفی شود. همچنین در برنامه ششم توسعه اکثر برنامه های استان هرمزگان به نوعی به دریا ختم می شود.
وی اظهار داشت: نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی هم تلاش می کنند قوانین مرتبط با دریا را به صورت تخصصی در مجلس شورای اسلامی دنبال کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار