۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵

محور ترانزیتی چابهار-میلک تکمیل می‌شود

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد تجاری-صنعتی چابهار در نشست مشترک با ارگانها و نهادهای مرتبط در امر ترانزیت ، بر تکمیل محور ترانزیتی چابهار- میلک بر دستیابی به بازار افغانستان و کشورهای آسیای میانه تاکید کرد.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۵۰۷۷۹
محور ترانزیتی چابهار-میلک تکمیل می‌شودبه گزارش خبرنگار مانا از چابهار، انصاری افزود: عملیات اجرایی زیرساخت های بندری و پس کرانه ها در چابهار آغاز شده است و با اتمام این زیرساخت ها، ارگان های مرتبط با امر ترانزیت تخفیف های لازم را به تجار و بازرگانانی که قصد انجام ترانزیت به افغانستان و کشورهای آسیای میانه از طریق منطقه آزاد چابهار را دارند اعطا کند تا این مسیر ترانزیتی مهم رونق بگیرد.
وی در ادامه گفت: چابهار مطمئن ترین و اقتصادی ترین مسیر است که در حال حاضر از کمبود امکانات و زیرساخت های لازم رنج می برد و بایستی دولتمردان تکمیل بنادر و اسکله ها را در اولویت برنامه های توسعه ایی خود قرار دهند.
انصاری همچنین با تاکید بر این که در مباحث اقتصادی و تجاری هیچگاه جهان منتظر نخواهد ماند گفت: این منطقه رقیبی قدرتمند به نام گوادر پاکستان را در نزدیکی خود دارد که تجهیز امکانات بندری و ریلی در قالب برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت از الویت ها است.
شرکت کنندگان در این نشست مشترک از شرکت های کشتیرانی بعنوان زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری یاد کردند و راه اندازی خطوط کشتیرانی به صورت منظم از مبادی مختلف به منطقه آزاد چابهار را جهت کاهش هزینه ها و قیمت تمام شده پر اهمیت قلمداد کردند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار