۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۲

امضاء تفاهم نامه همکاری میان موسسه رده بندی ایرانیان و ریاست جمهوری

بر اساس تفاهم نامه همکاری میان موسسه رده بندی ایرانیان و ستاد فناوری دریایی ریاست جمهوری در صورتیکه سازندگان تجهیزات ، قطعات و مواد بتوانند گواهینامه های دریایی را از موسسه رده بندی ایرانیان دریافت کنند بخشی از هزینه های تایید تجهیزات دریایی از طرف ستاد فناوری دریایی ریاست جمهوری تامین می شود.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۵۰۷۷۸
امضاء تفاهم نامه همکاری میان موسسه رده بندی ایرانیان و ریاست جمهوریبه گزارش خبرنگار مانا در مراسم امضاء این تفاهم نامه که در حاشیه نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی برگزار شد مدیرعامل موسسه رده بندی ایرانیان با بیان اهمیت موضوع زنجیره تامین در صنایع دریایی و دریانوردی گفت: تامین قطعات و تجهیزات برای صنایع دریایی و حمل و نقل دریایی باید قانونمند و بر طبق استانداردهای رده بندی پیش رود.
حسن رضا صفری در ادامه افزود: گواهینامه های رده بندی، به عنوان یکی از اصلی ترین و سازنده ترین مصادیقی است که سازندگان و تامین کنندگان قطعات و تجهیزات برای حضور در صنعت کشتی سازی و صنایع دریایی لازم دارند.
صفری گفت: با توجه به اینکه بخش های دیگر صنعتی کشور مانند صنعت نفت و گاز و ... قطعات و تجهیزاتی را تولید می کنند که متاسفانه درصنایع دریایی به کار گرفته نمی شوند باید به دنبال مشوق هایی باشیم که تولید کنندگان برای حضور در صنایع دریایی ترغیب شوند.
مدیرعامل موسسه رده بندی ایرانیان در ادامه تصریح کرد: به همین منظور تصمیم گرفته شد این بخش با مشارکت و حمایت ستاد فناوری های دریایی نهاد ریاست جمهوری مورد حمایت قرار گیرد
وی گفت: امیدواریم این مشوق ها و حمایت ها منجر به توسعه و تکمیل زنجیره تامین در صنایع دریایی و دریانوردی شود.
رئیس ستاد توسعه فناوری دریایی ریاست جمهوری نیز هدف اصلی این تفاهم نامه را کمک به تکمیل زنجیره تامین و تهیه مواد و تجهیزات در داخل کشور عنوان کرد.
وی با بیان اینکه سعی کرده ایم با این تفاهم نامه چنین روندی را تسریع ببخشیم ادامه داد: به این ترتیب کسانیکه محصولات دریایی تولید می کنند می توانند گواهینامه دریایی کسب کنند.
به گفته دکتر محمد سعید سیف اگر این محصولات گواهینامه کسب کنند می توانند بر روی شناورها ، سکوها وتاسیسات دریایی استفاده شوند.
وی با بیان اینکه بازار محدود است و تولید کنندگان برای پرداخت چنین هزینه ای کمتر ریسک می کنند افزود: در قدم اول تصمیم گرفتیم کمک کنیم تا این گواهینامه را اخذ کنند و دراین مرحله بخشی از هزینه ها را ما تقبل می کنیم.
وی در پایان گفت : در مرحله بعد تولید کنندگان خود اقدام به بازار یابی می کنند و محصولات خود را به کشتی سازی ها و سکوسازی ها عرضه خواهند کرد.
ارسال نظرات

نظرات کاربران

ghonji Iran, Islamic Republic of ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷
0
0
سلام

البته فی نفسه شاید این تفاهم خوب باشد ولی با توجه به تجربه های موجود شکلی از ایجاد انحصار برای یک موسسه رده بندی است.اگر تلاش بر جامعیت این تفاهم برای هر دو موسسه ایرانی بود این احساس کمتر متبلور می شد.
از طرف دیگر چه ضمانتی وجود دارد سازنده گان در یک سیکل رانت قرار نگیرند و دو گروه خاص و رانده بوجود نیاید.
ایکاش تلاش می شد تشکلی از سازنده گان قطعات این تفاهم را با معاونت ریاست جمهور می بستند اینکه موسسه زده بندی متضمن استاندارد های ساخت است کمی دور از واقعیت است و وجود استاندارد واقعی را سازمانهای استاندارد هر کشوری مدیریت می کند و موسسات رده بندی بخوانید ایرانی نه این امکانات را دارند و نه لازم است داشته باشند بلکه فقط می توانند پروسهای تولید از منظر کنوانسیونها و نتایج آن را تایید و یا رد کنند.
آخرین اخبار