۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰

بنادر دنیا و معضلی به نام معطلی کشتی ها

بر طبق جدیدترین گزارش موسسه تحقیقاتی Trelleborg مبنی بر کاهش زمان معطلی در بنادر ، 74 درصد از بنادر دنیا کماکان شاهد معطلی كشتی‌ها هستند.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۵۰۷۶۳
بنادر دنیا و معضلی به نام معطلی کشتی هابه گزارش گروه بین‌الملل مانا، و بر طبق گزارش ارائه شده توسط موسسه تحقیقاتی Trelleborg، اپراتوری‌های بنادر و مقامات بندری هنوز هزینه‌های خرید تجهیزات لازم را موضوع مهمتری نسبت به كاهش زمان توقف در بنادرمی دانند.
براساس این گزارش، صدمات وارده به بدنه كشتی‌ها یكی از رایج‌ترین دلایل ایجاد زمان توقف كشتی‌ها به شمار می‌رود. در حال حاضر 20 درصد از اپراتوری‌های بنادر صدمات وارده به بدنه را دلیل اصلی زمان تأخیر كشتی‌ها در بنادر عنوان می‌كنند.
این گزارش در ادامه افزود: دو سوم از مقامات بنادر و اپراتورها طی پنج سال گذشته به تعمیر و ارتقای سیستم حفاظت بدنه كشتی خود پرداخته‌اند.
براساس این گزارش 67 درصد از كشتی‌داران در انتظار افزایش تجهیزات سوخت‌رسان كشتی‌ها هستند و این در حالی است كه 40 درصد از كشتیرانی‌ها معتقدند تجهیزات فعلی بنادرپاسخگوی نیاز كشتی‌های بزرگ‌تر در آینده نخواهد بود.
آمارها نشان می‌دهد با توجه به افزایش 20 درصدی سایز كشتی‌ها تا پنج سال آینده ، 74 درصد از اپراتوری‌های بنادر و مقامات بندری، به روز رسانی تجهیزات و دستگاه‌ها در بنادر را دغدغه اصلی خود اعلام كرده‌اند كه تابحال محقق نشده است.
به اعتقاد كارشناسان در دوره‌ای كه شمار ترمینال‌های مجهز و پیشرفته رو به افزایش است، تمركز بر روی سوخت LNG برای كشتیها و افزایش ترمینالهای LNG راهكار مناسبی برای پاسخ به نیاز فردا به حساب می‌رود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار