مدیرعامل شرکت نیواد دریا در گفتگو با مانا با بیان این نکته که باید به جای ساخت كشتی وارد بخش تعمیرات شویم گفت: در بخش تعمیرات مشتری به اندازه كافی وجود دارد و ما میتوانیم در تعمیرات موفق باشیم.
دریادارمحمد سمیعی هدف اولیه کشتی سازی ایزوایکو در جنوب را تعمیر تانكرهای نفتی عنوان کرد و گفت: ما اصل و هدف خود را گم كردیم.
وی با بیا اینکه مشكل، نداشتن متخصص است گفت : مدیران كشتیسازیها مدیران آشنا با كار نبودند و تعویض پیدرپی مدیران دولتی، بسیار به این صنعت صدمه زد زیرا هر مدیر خط ومشی خاص خود را داشت.
این فعال بخش خصوصی با بیان این نکته که هنوز كشتیسازها خوشقول نیستند یادآور شد: برای پشتیبانی از كشتیسازان چندین سال زحمت كشیده شد تا قانون صنایعدریایی و صندوق آن تدوین شود. اما این قانون اجرایی نشد و ظاهراً چند سال دیگر هم این قانون تعطیل میشود و از بین میرود.