۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴

احداث مراکز تفریحی و گردشگری در ساحل چابهار

نماینده مردم چابهار گفت: مجموعه تفریحی و گردشگری در سواحل چابهار احداث می‌شود.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۵۰۶۹۶
احداث مراکز تفریحی و گردشگری در ساحل چابهاربه گزارش خبرنگار مانا، یعقوب جدگال با بیان این مطلب گفت: به منظور توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جنوب استان، عملیات احداث مجموعه های تفریحی و گردشگری در سواحل چابهار در دست اقدام است.
نماینده مردم چابهار در ادامه افزود: باید با توجه به قابلیت‌ها، امکانات و جاذبه‌های طبیعی، فرهنگی و تاریخی سواحل استان، به آن‌ها به مثابه فرصتی برای انواع مختلف گردشگری نگریسته شود.
وی وجود سواحل شنی ، خزه ایی و صخره ایی را به فاصله کم از یکدیگر و همچنین شرایط خلیجی و اقیانوسی را در کنار یکدیگر در سواحل جنوبی سیستان و بلوچستان بسیار منحصر به فرد بیان کرد و همه این شریط را فرصتی برای جذب گردشگران خارجی و داخلی دانست وتصریح کرد: حضور گردشگران در چابهار در سالهای اخیر موجب افزایش سرمایه گذاری در این شهر شده به طوری که تعداد رستوران ها و مهمانپذیرهای آن در دو سه سال اخیر به بیش از سه برابر افزایش یافته و موجب اشتغال به کار بسیاری از افراد بومی منطقه شده است.
وی بیان کرد: قابلیت های گردشگری سواحل جنوبی سیستان و بلوچستان آنچنان که باید ، شناسانده نشده است و چنانچه این قابلیت ها به درستی شناسانده و برای جذب گردشگر ، امور زیر بنایی انجام شود می توان این منطقه را متحول ساخت و شرایط توسعه و آبادانی آن را فراهم کرد .
جدگال افزود: این شهرستان دارای یک جاذبه منحصر به فرد طبیعی و زیست محیطی به نام لاک پشت های سبز دریایی است که هم می تواند جاذب گردشگران زیاد و هم محققین و پژوهشگران محیط زیست باشد.
وی گفت: چابهار با توجه به وسعت و تنوع زیاد نواحی ساحلی، دارای سواحل ماسه ای متعدد جهت تخم گذاری این لاک پشت ها بوده که در فصل پاییز آغوش بر لاک پشت مادر می گشاید تا پذیرای نوزادانی باشند که تا زمان گام نهادن بر ساحل زندگی باید روزهایی را در پناه گرمای شن های ساحلی سپری کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار