۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱

تدوین برنامه های پایش ساحلی و دریایی مناطق آزاد

مدیر کل بخش زیست بوم معاونت دریایی گفت: برنامه های پایش ساحلی و دریایی برای مناطق آزاد تدوین خواهد شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۰۵۴۱
 تدوین برنامه های پایش ساحلی و دریایی مناطق آزاد
میرشکار، در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: در دومین روز از نشست مشترک معاونت محیط زیست دریایی با نمایندگان مناطق آزاد کشور مقرر شد از سوی سازمان حفاظت محیط زیست، برنامه های پایش ساحلی و دریایی برای مناطق آزاد تدوین شود.
وی گفت: البته این امر مستلزم برگزاری جلسات مکرر کارشناسی با مسئولان مربوطه سازمان های مناطق آزاد است.
مدیر کل بخش زیست بوم معاونت دریایی تصریح کرد: در این راستا نمایندگان شورای عالی مناطق آزاد کشور، موافقت ضمنی خود را اعلام کرده اند.
مدیر کل بخش زیست بوم معاونت دریایی گفت: در این نشست مقدماتی مدیران کل اداره حفاظت محیط زیست استان های ساحلی به شرح مشکلات زیست محیطی استان خود که در منطقه آزاد واقع شده پرداختند.
میر شکار ادامه داد: در ادامه نشست نیز نمایندگان مناطق آزاد نقطه نظرات خود را در خصوص حفاظت محیط زیست مناطقشان اعلام کردند.
مدیر کل بخش زیست بوم معاونت دریایی سازمان حفاظت محیط زیست اذعان داشت: در دومین روز نشست در قالب پنل های تخصصی مشکلات زیست محیط های تمام استان های ساحلی دارای مناطق آزاد به صورت مجزا مطرح شد.
وی گفت: هدف اصلی از برگزاری این نشست، توسعه همکارهای فرابخشی سازمان محیط زیست با سایر ارگان هاا ست.
میر شکار خاطرنشان کرد: ارتقای همکاریهای فرابخشی باعث پیشرفت چشمگیر در روند حفاظت محیط زیست و جلوگیری از تخریب های ناآگاهانه خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه برگزاری این نشست فرصتی است تا چالش های محیطی زیستی موجود در مناطق آزاد ساحلی و دریایی مورد بررسی قرار گیرد، اظهار داشت:در این نشست نقاط همکاری های مشترک شناسایی خواهد شد.
وی گفت: همچنین در این نشست به نمایندگان مناطق آزاد تاکید خواهد شد تا به منظور توسعه و رشد شکوفایی منطقه ای که در آن مستقر هستند، به گونه ای عمل شود تا کمترین آسیب متوجه محیط زیست دریا و سواحل شود.
به گفته این مقام مسئول در سازمان محیط زیست، توسعه اقتصادی همگام با حفاظت پایدار محیط زیست اصل مهمی است که در این نشست های مشترک به آن پرداخته می شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار