۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۰

تهیه نقشه همکاری محیط زیست و مناطق آزاد در چابهار

مدیر کل بخش زیست بوم معاونت دریایی گفت: در نشست مشترک معاونت محیط زیست دریایی با سازمان مناطق آزاد، نقشه همکاری دو سازمان مشخص خواهد شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۰۵۰۹
تهیه نقشه همکاری محیط زیست و مناطق آزاد در چابهارمیرشکار، در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: نخستین روز از نشست مشترک معاونت محیط زیست دریایی با نمایندگان مناطق آزاد کشور دیروز برگزار شد.
مدیر کل بخش زیست بوم معاونت دریایی گفت: در این نشست مقدماتی مدیران کل اداره حفاظت محیط زیست استان های ساحلی به شرح مشکلات زیست محیطی استان خود که در منطقه آزاد واقع شده پرداختند.
میر شکار ادامه داد: در ادامه نشست نیز نمایندگان مناطق آزاد نقطه نظرات خود را در ارتباط با حفاظت محیط زیست مناطقشان اعلام کردند.
مدیر کل بخش زیست بوم معاونت دریایی سازمان حفاظت محیط زیست اذعان داشت: قرار است امروز و در دومین روز نشست در قالب پنل های تخصصی، مشکلات زیست محیط های تمام استان های ساحلی دارای مناطق آزاد به صورت مجزا مطرح شود.
به گفته وی، امیدواریم از خروجی این پنل ها مسیری برای همکاری دو جانبه سازمان مناطق آزاد کشور و سازمان حفاظت محیط زیست ایجاد شود.
وی گفت: هدف اصلی از برگزاری این نشست، توسعه همکارهای فرابخشی سازمان محیط زیست با سایر ارگان ها است.
میر شکار خاطرنشان کرد: ارتقای همکاریهای فرابخشی باعث پیشرفت چشمگیر در روند حفاظت محیط زیست و جلوگیری از تخریب های ناآگاهانه خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه برگزاری این نشست فرصتی است تا چالش های محیطی زیستی موجود در مناطق آزاد ساحلی و دریایی مورد بررسی قرار گیرد، اظهار داشت:در این نشست نقاط همکاری های مشترک شناسایی خواهد شد.
وی گفت: همچنین در این نشست به نمایندگان مناطق آزاد تاکید خواهد شد تا به منظور توسعه و رشد شکوفایی منطقه ای که در آن مستقر هستند، به گونه ای عمل شود تا کمترین آسیب متوجه محیط زیست دریا و سواحل نشود.
به گفته این مقام مسئول در سازمان محیط زیست، توسعه اقتصادی همگام با حفاظت پایدار محیط زیست اصل مهمی است که در این نشست های مشترک به آن پرداخته می شود.
گفتنی است، نشست مشترک معاونت محیط زیست دریایی با سازمان مناطق آزاد، از تاریخ 27 تا 29 آبان ماه سال جاری در چابهار برگزار می شود.
در این نشست علاوه بر حضور نیروهای معاونت محیط زیست دریایی سازمان مرکزی، معاونان محیط زیست دریایی استانهای ساحلی و نمایندگان مناطق آزاد کیش، چابهار، قشم و انزلی حضور دارند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار