۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۲
استاندار سیستان:

زمینه را برای سرمایه گذاری در صنعت دریا مهیا کنیم

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در صورت کسب حمایت های لازم صنایع دریایی می تواند یکی از بزرگترین بخش های صنعت کشور شود.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۵۰۴۱۴
زمینه را برای سرمایه گذاری در صنعت دریا مهیا کنیمعلی اوسط هاشمی در گفتگو با خبرنگار مانا در سیستان گفت: یکی از مزیت های دریا صنایع دریایی است که باید این صنایع را با هدف دسترسی به بازارهای جهانی و اشتغال منطقه ای ایجاد و توسعه داد.
استاندار تاکید کرد: زمینه را برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی در صنعت دریا باید مهیا کرد.
هاشمی ادامه داد: چنانچه حمل و نقل دریایی در استان توسعه یابد شاهد سرمایه گذاری شرکت های بزرگ بین المللی در منطقه خواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد: در صورت کسب حمایت های لازم صنایع دریایی می تواند یکی از بزرگترین بخش های صنعت کشور شود و عاملی برای جذب سرمایه گذار باشد.
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت صنایع دانش بنیان دریایی نیز گفت: از جمله برنامه‌ها در ستاد توسعه فناوری‌ و صنایع دانش بنیان دریایی می‌توان به مواردی همچون؛ استفاده مناسب و هدفمند از پژوهش­های دانشگاهی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در حوزه دریا، حمایت از همکاری­های مشترک صنایع دریایی با دانشگاه­ها و مراکز علمی، تهیه و تصویب آیین­نامه­ها و قوانین مناسب جهت تسهیل در فعالیت­های فناورانه در حوزه صنایع دریایی، جلب همکاری متخصصین دریایی ایران مقیم کشورهای خارجی، اشاره کرد.
وی همچنین اظهار داشت : برای توسعه گاز رسانی به پتروشیمی چابهار و صنایع این شهرستان و بخصوص صنایع اعتباری حدود یک میلیارد و 900 میلیون تومان اختصاص یافته است.
هاشمی افزود: با تخصیص این اعتبار در انتقال گاز به سایت پتروشیمی چابهار تسریع خواهد شد. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار