۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۹

لزوم تبدیل چابهار به قطب تولیدات شیلاتی

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: دسترسی به آبهای آزاد و راه ترانزیتی استان سیستان و بلوچستان را به کانون توجهات بین المللی مبدل ساخته است.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۵۰۳۳۰
لزوم تبدیل چابهار به قطب تولیدات شیلاتی حمید رضا پشنگ به مانا گفت: در استان سیستان و بلوچستان می بایست حمایتها و سرمایه گذاری های دولت بخصوص در بخش شیلات و دریانوردی استمرا پیدا کند.
وی خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان از جهت رشد و توسعه اقتصادی به لحاظ دریانوردی و شیلاتی از مناطق در حال توسعه کشور است.
عضو مجمع نمایندگان استان در ادامه گفت: به دلیل همسایه بودن سیستان و بلوچستان با پاکستان و افغانستان و همچنین وجود تنها بندر اقیانوسی ایران در چابهار، این استان از ظرفیت بالایی برای پیشرفت برخوردار است.
پشنگ افزود: دسترسی مستقیم بندر چابهار به آب های آزاد و همجواری با خلیج فارس و همچنین ناممکن بودن آسیب پذیری دریایی در مواقع بروز بحران موقعیت استراتژیکی بی بدیلی را برای ایجاد گذرگاه ارتباطی بین کشورهای آسیای میانه و سایر کشورهای جهان فراهم آورده است.
وی ادامه داد: بیش از 80 درصد صید ماهیان این بندر به دلیل نبود واحدهای فرآوری از استان خارج می شود و در دیگر مناطق کشور فرآوری می شوند که این موضوع خود اشتغال زیادی را از استان حذف کرده است.
نماینده مردم چابهار در ادامه اظهار کرد: چابهار دارای ۶ اسکله صیادی زرآباد، پسانبور، پزم، بریس، کنارک، رمین و هفت تیر است که در ۶۰۰ کیلومتر ساحل چابهار با دریای عمان در حال برداشت از ذخایر دریایی و اقیانوسی آب های دور و بین الملل هستند.
وی تصریح کرد: موقعیت ممتاز چابهار ایجاب می کند که این منطقه قطب تولیدات شیلاتی ایران باشد و می توان با ایجاد زیرساخت های صید و صیادی و صنایع تبدیلی و تکمیلی شیلاتی، فرآورده های شیلاتی ایران را که در کشورهای آسیای میانه بازارهای بزرگی دارد رونق بخشید.
ارسال نظرات
آخرین اخبار