۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۸

جابجایی سالانه 160 میلیون تن کالا در بنادر استان بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: سالانه 160 میلیون تن کالا در بنادر استان بوشهر تخلیه و بارگیری دریایی می‌شود که بیشترین حجم تخلیه و بارگیری در کشور در این استان صورت می‌گیرد.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۵۰۱۲۴
جابجایی سالانه 160 میلیون تن کالا در بنادر استان بوشهر

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمد راستاد پیش از ظهر امروز در گردهمایی دبیران ستاد اقامه نماز بنادر کشور در بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر با 937 طول خط ساحلی و 11 بندر تجاری سالانه 160 میلیون تن تخلیه و بارگیری دریایی با احتساب مواد نفتی و غیرنفتی دارد و از این نظر بیشترین حجم تخلیه و بارگیری در کشور را داراست.
وی بیان کرد: بندر بوشهر از بنادر مهم و تاریخی کشور است و از نظر رتبه زیرساختی و امکاناتی پس از بنادر شهید رجایی و امام خمینی، در رده سوم کشور قرار دارد ضمن اینکه بندر بوشهر از نظر حجم تخلیه و بارگیری در جایگاه دوم است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه ظرفیت بندر بوشهر 7 میلیون تن در سال است، اضافه کرد: سال گذشته 5 میلیون تن تخلیه و بارگیری در بندر بوشهر انجام شد و در نیمه نخست امسال جهش قابل توجهی داشتیم و شاهد رشد 60 درصدی در تخلیه و بارگیری بودیم.
راستاد خاطرنشان کرد: رونق تخلیه و بارگیری به این دلیل مهم است که با توجه به نیاز کشور به فعالیت‌های اقتصادی، این اقدام می‌تواند در ایجاد اشتغال و درآمد برای کشور موثر باشد.
وی با اشاره به فعالیت‌های توسعه‌ای در بندر بوشهر گفت: بنا داریم در فضای جدیدی که در بندر بوشهر در نظر گرفتیم بندری جدید احداث کنیم که معادل ظرفیت موجود، امکان تخلیه و بارگیری دارد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار داشت: در اجرای این طرح، برای نخستین‌بار از سرمایه‌گذار بخش خصوصی می‌توانیم استفاده کنیم.
راستاد اضافه کرد: در کنار فعالیت‌های تخلیه و بارگیری، بحث توسعه‌ای با جدیت در دستور کار است و در آینده چهره‌ای متحول شده از بندر بوشهر را شاهد خواهیم بود.
وی به مسائل فرهنگی در بنادر بوشهر هم اشاره داشت و گفت: از نظر ایجاد فضای فیزیکی مناسب برای انجام فعالیت‌ها و مناسک مذهبی، بهترین نمازخانه‌ها را در بین ادارات کل استان بوشهر ایجاد کردیم و مورد استقبال بسیار خوب همکاران و حتی مراجعین هم قرار گرفته است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر بیان داشت: در محدوده عملیاتی بندر بوشهر نیز فضای نمازخانه پیش‌بینی شده تا کارگرانی که در محوطه بندر مشغول کار هستند بتوانند از این فضا بهره ببرند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار