۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷

HANBADA در بندر شهید باهنر پهلو می‌گیرد

کشتی طرح سفر دریایی جاده ابریشم متعلق به دانشگاه دریانوردی کره جنوبی صبح فردا در بندر شهید باهنر پهلو می‌گیرد.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۵۰۱۲۰
HANBADA در بندر شهید باهنر پهلو می‌گیرد

به گزارش مانا، براساس برنامه اعلام شده کشتی آموزشی HANBADA متعلق به دانشگاه دریانوردی کشور کره جنوبی ساعت 9 فردا در بندر شهید باهنر بندرعباس پهلو می گیرد.
این کشتی بزرگ 183 دانشجوی دریایی، 21 مقام دولتی و 42 خدمه از استان کیونگ بوک کره جنوبی را به همراه خود دارد.
این کشتی از بندر مسقط عمان وارد می شود و پس از توقف 24 ساعته، بندر شهید باهنر را به مقصد بندر استانبول ترکیه ترک می کند.
ارائه آموزش های دریانوردی بنادر و آبراه های ایران به دانشجویان دریانوردی، شرکت در کنگره فرهنگی شهرداری شیراز و جلسه خواهر خواندگی استان اصفهان و استان کیونگ بوک از اهداف طرح سفر دریایی این کشور در جاده ابریشم است.
اجرای مراسم استقبال رسمی با حضور مقامات استانی و دریایی و بندری نیز از دیگر برنامه های پیش بینی شده در هنگام ورود این هیئت به ایران است.
کشتی آموزشی سفر خود را از 30 روز پیش از کشور کره جنوبی آغاز کرده و پس ازسپری کردن کشورهای چین ، مالزی ، سنگاپور، هند و عمان به ایران رسیده است.
تبادل اطلاعات دریانوردی بین فعالان دریایی و بندری، پهلودهی به موقع کشتی، تسهیل امور گمرکی ورود میهمانان خارجی جهت بازدید و همکاری های لازم در طول توقف کشتی در کنار اسکله از اقدامات بندر شهید باهنر بندرعباس در این سفر است.
شایان ذکر است، بندر شهید باهنر به دلیل برخورداری از امکانات مورد نیاز پهلوگیری کشتی های مسافری و توریستی (کروز) از جمله آبخور مطلوب و سالن مسافری مجهز، سالانه پذیرای مسافران کشورهای مختلف منطقه است.
لازم به ذکر است، علاوه بر رسانه های داخلی، شبکه KBS کره جنوبی طرح سفرهای دریایی جاده ابریشم را پوشش خبری می دهد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار