۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۹

10درصد میگوی اراضی پرورشی استان بوشهر برداشت شد

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: برداشت میگو از اراضی ساحلی استان بوشهر آغاز شده و تاکنون پرورش دهندگان 1200 تن میگو از اراضی برداشت کرده‌اند.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۵۰۱۱۲
10درصد میگوی اراضی پرورشی استان بوشهر برداشت شد

حسین بهمنیاری در گفت و گو با خبرنگار مانا در بوشهر، با بیان اینکه این استان دارای زیرساخت‌های مهم پرورش آبزیان است گفت: استان بوشهر با داشتن 900 کیلومتر ساحل دریایی دارای قابلیت‌های مهمی در پرورش آبزیان است بگونه‌ای که اکنون بیش از 60 هزار هکتار از اراضی این استان برای پرورش شناسایی شده است.
وی با اشاره به اینکه امسال چهار هزارو 40 هکتار از اراضی ساحلی استان بوشهر به پرورش میگو اختصاص یافته است گفت: این اراضی پرورش میگو در 10 سایت شیف، دلوار، مند، بردستان، رودحله‌، رود شور، بندرریگ، گناوه و دیلم قرار دارد.
مدیر کل شیلات استان بوشهر با اشاره به اینکه برداشت میگو از استخرها آغاز شده گفت: پیش بینی می‌شود امسال 12 هزار و 500 تن میگو از این استخرها برداشت شود.
بهمنیاری با بیان اینکه گونه‌های میگوی برداشتی وانامی است گفت: امسال با تدابیر اندیشه شده خوشبختانه بستر پرورش میگو در استان بوشهر بدون هیچ گونه مشکلی انجام شد و اکنون میگوها به حد رشد معمول رسیده‌اند.
وی با بیان اینکه میگو تا آبان‌ماه برداشت می شود گفت: میگوهای پرورشی بوشهر دارای کیفیت بالایی است به گونه ای که بازارهای مناسبی در بیشتر کشورها دارد.
مدیر کل شیلات استان بوشهربا بیان اینکه 10 درصد میگوها برداشت شده گفت: برداشت میگو از اراضی ساحلی استان بوشهر آغاز شده و تاکنون پرورش دهندگان 1200 تن میگو از اراضی برداشت کرده‌اند.
مدیرکل شیلات استان بوشهر افزود: بیش از 4 هزار نفر در پرورش میگو در استان بوشهر بصورت مستقیم فعالیت می‌کنند که پس از برداشت به مرحله بسته‌بندی و فرآوری برای صادرات منتقل می‌شود که تعدادی هم در این مرحله مشغول بکار هستند.
بهمنیاری افزود: پس از پایان برداشت میگو از استخرهای پرورشی در استان بوشهر، برای نخستین بار ماهی به صورت آزمایشی پرورش داده می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار