۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۰

تحول در آموزش دریایی با ارائه بسته آموزشی انجمن کشتیرانی

نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۰۰۹۹
تحول در آموزش دریایی با ارائه بسته آموزشی انجمن کشتیرانی
انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته با ارائه یک بسته آموزشی تحول در آموزش دریایی را در سه محور پیگیری می کند. 
مسعود پل مه نایب رئیس انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته با اعلام این خبر به مانا گفت: انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته تحول آموزشی در بخش حمل و نقل دریایی را در سه مبحث دنبال می کند.
وی اولین موضوع را ایجاد مرکز آموزشی با مجوز سازمان بنادرو دریانوردی بیان کرد و گفت: این مرکز آموزشی در گذشته هم در انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته وجود داشته که به صورت نظام مند تر و متشکل تر ادامه پیدا می کند.
نایب رئیس انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته در ادامه یاد آورشد: بر اساس آئین نامه سازمان بنادر و دریانوردی مدیران کلیه شرکت هایی که تاسیس می شوند باید براساس نظام آموزشی مصوب، دوره های علمی حوزه فعالیتی خود را طی کرده باشند . البته این آموزش ها شامل مدیران شرکت های فعال نیزمی شود و این قبیل افراد باید به مرور و منطبق بر زمانبندی سازمان بنادر و دریانوردی مبادرت به حضور دراین دوره ها کنند .انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته این آموزش ها را تحت عنوان مرکز آموزشی با مجوز سازمان بنادرو دریانوردی ارائه می دهد.
پل مه گام بعدی انجمن را تاسیس مرکز آموزشی تحت نظارت سازمان فنی و حرفه ای کشور عنوان کرد و افزود: برای تاسیس چنین مرکز آموزشی موافقت اولیه با مراجع دولتی انجام شده است و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری بتوانیم مرکز آموزشی فنی و حرفه ای را تحت مدیریت و نظارت انجمن تاسیس کنیم.
وی در ادامه تصریح کرد: هدف از تاسیس و راه اندازی این مرکز تامین نیروی انسانی فنی وتدریس تدریجی کلیه رشته های فنی و حرفه ای مورد نیاز بندر ودریا و در حوزه اختیارات سازمان فنی و حرفه ای خواهد بود والبته در پایان این دوره های آموزشی مدارک رسمی مورد پذیرش کلیه سازمانها ،شرکت ها و مراکز آموزشی ارائه می شود.
نایب رئیس انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته تاسیس دانشکده علمی و کاربردی دریایی را از دیگر برنامه های انجمن ذکر کرد و گفت: در صدد هستیم مجوز تاسیس دانشکده علمی، کاربردی دریایی را دریافت کنیم تا بدینوسیله خلاءهای علمی موجود در حوزه صنعت حمل و نقل دریایی وبندری به ویژه در بخش های علوم انسانی، مدیریتی و بازرگانی را برطرف کنیم.
پل مه گفت : پیش بینی ما این است که طی یک سال آینده بتوانیم این کار را انجام دهیم و قدم موثری در جهت تعالی صنعت حمل و نقل به ویژه زیر بخشهای بازرگانی مورد نیاز حوزه بندر و دریا برداریم و خلاء علمی موجود در بخش انسانی را در حد توان و بضاعت برطرف کنیم.
وی هدف انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته از این کار را ارتقاء سطح علمی و فنی مدیران حوزه دریایی و تشویق و ترغیب جوانان کشور به حضور و کسب علم دراین بخش مهم اقتصادی بیان کرد و اظهار داشت : طبیعتا ارتقاء سطح علمی حوزه کارشناسی این صنعت ، موجبات پویایی و شکوفایی استعدادهای انسانی راتسهیل می کند و امید به ظهور مدیران جوان وتوانمندترومسلط بر تکنولژی و دانش روز ، قدرت رقابت در عرصه های بین المللی و کسب سهم ارزشمندتری از بازارهای هدف را برای کشور عزیزمان درپی خواهد داشت . 
وی ایجاد بستر مناسب به منظور انتقال اطلاعات و تجربیات پیشکسوتان حوزه بندر و دریا به نسل جوان کشور را مهمترین دغدغه فکری انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ذکر کرد و گفت: قدرمسلم انجمن به تنهایی در این راه موفق نخواهد گشت ، انتظار ما از دولت ،سازمان های مسئول و شرکت های مهم و تاثیر گذار در عرصه بندر و دریا این است به سهم خود و مسئولیتی که در قبال جامعه و آیندگان دارند مارا در اعتلای این آرمان یاری دهند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار