۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۸

کریدور شرق دریای خزر بزودی افتتاح می شود

معاون برنامه‎ریزی و اشتغال استاندار گلستان گفت: پروژه راه‎آهن گرگان به اینچه‌برون به عنوان کریدور شرق دریای خزر با حضور رئیس جمهور بزودی افتتاح می‎شود.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۰۰۹۶
کریدور شرق دریای خزر بزودی افتتاح می شود
به گزارش مانا، علی مرگدری اظهار کرد: راه‎آهن گرگان نواقصی دارد و این نواقص با جدیت در حال پیگیری است و ما امیدواریم که در زمان مقرر پروژه به اتمام برسد و افتتاح انجام شود.
وی ادامه داد: برنامه این سفر به دلیل اینکه رئیس جمهور سه کشور قرار است برای این پروژه حاضر شوند زمانش هنوز به طور دقیق مشخص نشده است.
معاون برنامه‎ریزی و اشتغال استاندار گلستان خاطرنشان کرد: طرف ترکمن و قزاق اعتقاد داشتند اگر در زمان استقلال آنها این اتفاق بیافتد خوب است و دولت جمهوری اسلامی ایران هم اعلام کرد اگر بتوانیم شرایط را فراهم کنیم نسبت به این تاریخ بی‎میل نیستیم اما به طور قطعی چیزی مشخص نیست.
وی اضافه کرد: ولی ما امیدواریم در پاییز این حضور اتفاق بیافتد.
معاون برنامه‎ریزی و اشتغال استاندار گلستان در خصوص برنامه‎های پیشنهادی که به رئیس جمهور ارائه خواهد شد، تصریح کرد: دو موضوع مدنظر قرار گرفته است که موضوع اول افتتاح راه‎آهن گرگان به اینچه‎برون به عنوان کریدور شرق دریای خزر است که این راه‎آهن می‎تواند تا قزاقستان و روسیه نیز امتداد پیدا کند ضمن اینکه از سمت شرق هم می‎تواند به چین برود و هیچ مشکلی نیز در این زمینه وجود ندارد و از طرف دیگر از طریق سواحل نیز می‎تواند به سواحل غربی دریای خزر نیز ارتباط داشته باشد.
مرگدری تاکید کرد: این پروژه بسیار بزرگ است و قرار است نقش قابل توجهی را در منطقه ایفا کند و امروز نیز با خبر شدیم که مشکل ریل عریضی که ما نگران آن بودیم حل شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار