۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۴

خوزستان تامین کننده 25 درصد آبزیان كشور

مدیر كل شیلات خوزستان گفت: 25 درصد تولیدات آبزی پروری کشور در استان خوزستان تولید می شود.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۰۰۹۳
خوزستان تامین کننده 25 درصد آبزیان كشور
به گزاش مانا، دكتر سید رحیم مغینمی در مراسم برداشت میگوی پرورشی از مزارع چوئبده آبادان اظهارداشت : نقش آبزی پروری در توسعه اقتصادی كشور مهم است ومنطقه چوئبده آبادان نیز به لحاظ پرورش میگو در استان نقش مهمی برعهده دارد .
مدیر کل شیلات خوزستان گفت : علی رغم چالش های به وجود آمده در بخش تولید میگو ، امروز شاهد تولید بی نظیری در خوزستان هستیم .
وی تصریح كرد : نگاه جهانی برای تامین غذا ورشد آبزی پروری به گونه ای است كه در سالهای 1985 تا 2005 و در طی 20 سال از 8 میلیون تن به 45.5 میلیون تن رسیده است كه این نشان از توجه جهانی به بحث آبزی پروری است .
این مقام مسئول در استان خوزستان گفت : استان خوزستان شرایط اقلیمی خوبی برای تولید انواع آبزیان دارد وهم اكنون 25 درصد از تولیدات آبزی پروری كشور در خوزستان تامین می شود .
مدیركل شیلات خوزستان اظهارداشت : با وجود تولیدكنندگان مستعد و كارشناسان مجرب روند تولید آبزیان در استان رو به رشد است و امیدواریم كه در سال‌های آینده میزان آن افزایش چشم‌گیری داشته باشد.
وی ضمن تشكر از مدیریت صندوق توسعه كشاوری استان كه با ارائه تسهیلات به پرورش دهندگان میگو حمایت خوبی از میگوپروران كرده است افزود: صندوق توسعه كشاوری در آبادان با سرمایه گذاری بخش خصوصی درآینده نزدیك تشكیل می شود كه كمك بزرگی به توسعه صنعت تولید میگو خواهد بود .
مشاور استاندارخوزستان و رییس پژوهشكده آبزی پروری جنوب كشور نیز دراین مراسم گفت : از جمله پروژه های اجرایی در زمینه آبزی پروری معرفی دو گونه ماهی هندی با ارزش اقتصادی بالا درحوزه آب شیرین است كه تحقیقات آن انجام شده و آماده عرضه به صنعت آبزی پروری كشور است ولی یك سری ضوابط قانونی وجود دارد كه باید لحاظ شود و منتظر مجوز سازمان محیط زیست هستیم .
دكتر جاسم مرمضی از انجام مطالعات بر گونه های با ارزش بومی در حوزه ماهیان دریایی و ماهیان آب شیرین را ازدیگر اقدامات انجام شده توسط این پژوهشكده برای توسعه صنعت آبزی پروری خواند .
مرمضی افزود: درراستای توسعه صنعت آبزی پروری نیز روش پرورش ماهی در قفس یكی از روش های مهم بوده كه بر روی گونه های بومی با موفقیت صورت گرفت ومقوله ای برای توسعه صنعت آبزی پروری ماهیان دریایی است.
وی درخصوص تاثیر ممنوعیت های انجام شده توسط شیلات برای صید میگو وماهی گفت : این ممنوعیت ها كمك شایانی به بهبود وضعیت نابسامان ذخایر میگو كرده است ودر خصوص ماهی های شوریده وحلوا سفید وزبیدی نیز اعمال شده كه در حفظ ذخایر نقش مهمی داشته است .
ارسال نظرات
آخرین اخبار