۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۴

اعلام مسیرهای غیرمجاز دریایی در مسیر قشم بندرعباس

در آستانه فرا رسیدن موج مسافرت دریایی در جنوب کشور، معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان مسیرهای غیر مجاز و ناامن دریایی در آب های خلیج فارس را برای پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار اعلام کرد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۵۰۰۹۲
اعلام مسیرهای غیرمجاز دریایی در مسیر قشم بندرعباسبه گزارش مانا مهدی نوفرستی ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: متأسفانه طی هفته های اخیر، مواردی در خصوص تردد برخی مسافران جزایر قشم و هرمز از مبادی غیر مجاز با شناورهای غیر استاندارد به این اداره کل گزارش شده است.
وی ادامه داد: جلوگیری از تردد مسافران دریایی از مسیرهای غیر مجاز جزء وظایف سازمان بنادر نیست زیرا این سازمان اهرم های اجرایی قانونی برای برخورد با چنین ترددهایی که در خارج از مبادی تعریف شده مسافری به عنوان مسیرهای غیر مجاز انجام می شود را در اختیار ندارد.
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: تردد «قایق های تشتی» که غالبا مخصوص امور صیادی بوده و غیر ثبتی هستند، متأسفانه در مسیرهای طولانی بین جزیره قشم و بندرعباس دیده شده و لازم است در این رابطه برخورد جدی صورت گیرد.
نوفرستی به مسافران دریایی توصیه کرد تا برای بهره مند شدن از مزایای یک سفر ایمن، از شناور مجاز، بندر مجاز و زمان مجاز سفر استفاده کنند.
وی مسیرهای غیر مجاز شناسایی شده در ساحل بندرعباس را مبادی 6گانه ای شامل جنب اسکله صیادی پشت شهر، ساحل سورو، پشت هتل هرمز، نخل ناخدا و کنار بندر شهید حقانی به مقصد قشم، درگهان، هرمز و منطقه لنگرگاه کشتی ها در آب های جنوب بندرعباس اعلام کرد.
به گفته معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در حال حاضر برای ایمنی و رفاه حال مسافران سفرهای دریایی در تمام روزهای سال، 90 فروند شناور از طریق 10 بندر مسافری مجاز استان مسافران جابه جا می کنند.
استان هرمزگان به عنوان پایتخت مسافرت های دریایی کشور 98 درصد از حجم کل این مسافرت ها را پشتیبانی می کند، به طوری که هر ساله بیش از 14 میلیون مسافر از طریق بندرگاه های مسافری هرمزگان جابه جا می شوند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار