۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۰

برداشت 1300 تن میگوی پرورشی از مزارع آبادان

برداشت میگوی پرورشی از مزارع آبادان تا پایان سال جاری به یک هزار و 300 تن خواهد رسید.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۰۰۹۱
برداشت 1300 تن میگوی پرورشی از مزارع آبادان
به گزارش مانا، رییس اداره میگو شیلات خوزستان گفت : این سایت در 50 كیلومتری جنوب شرقی آبادان است و50 هكتار مزارع مفید برای این كاروجود دارد .
دكتر مهرداد محمدی دوست ، میزان اشتغالزایی مستقیم وغیر مستقیم سایت پرورش میگو چوئبده آبادان را پنج هزار نفر خواند و افزود: مهمترین مزایای این سایت دسترسی به 7 واحد كارخانه عمل آوری آماده فعالیت منطقه ، دسترسی آسان به گمركات چوئبده ، آبادان وخرمشهر وبویژه منطقه آزاد اروند جهت صادرات محصول ودسترسی به آب لب شور در طول دوره پرورش است .
وی گفت : درسال 80 این مجتمع پرورشی دچار سرمای زودرس و در پی آن بیماری های لكه سفید شد كه به همت دولت برای رفع این مشكلات ستاد میگو به ریاست رییس سازمان جهاد كشاورزی استان وجمعی از مسئولین استانی تشكیل شد تا سایت به وضعیت قبلی خود برگشته و وضعیت مطلوبتری پیدا كند .
این مقام مسئول خاطرنشان كرد : اقدامات ستادی ، آموزشی ، زیربنایی وتكثیر ومولد سازی وپرورش از جمله اقداماتی بود كه جهت احیای مجمتمع پرورشی میگو چوئبده آبادان انجام شد .
دكتر محمدی دوست گفت : این اقدامات سازنده منجر شد از سال 89 به بعد تعداد مزارع پرورشی از 15 به 30 مزرعه برسد وپیش بینی می شود سال آینده فعال سازی سایت های پرورش میگو به 45 درصد برسد .
وی سطح زیر كشت میگو درامسال را 6/384 هكتار خواند و افزود: از آغاز فصل برداشت میگو تا كنون موفق به برداشت 950 تن میگو شده ایم وپیش بینی می شود كه تا پایان سال این میزان به 1300 تن با متوسط تولید 3 هزار و 570 كیلوگرم در واحد سطح است كه این میانگین تولید در كشور بی&S204;سابقه است.
رییس اداره میگو ی شیلات خوزستان گفت : میزان لارو تولید شده در مجتمع پرورشی چوئبده آبادان نیزبه علت مشكل آب 55 میلیون قطعه بود كه این میزان در امسال به 90 میلیون قطعه رسید .
محمدی دوست افزود: امسال اشتغال نیروی كارشناسی درمجتمع پرورشی میگو به 23 نفر رسیده كه این تعداد در سالهای گذشته تنها 4 نفر بود.
وی اظهارداشت : مجتمع پرورش میگو چوئبده درحال حاضر فقط 30 درصد ظرفیت خود را بكار بسته كه امیدواریم درآینده این ظرفیت بیشتر شود وجهت تكمیل وتوسعه زیرساخت های كلی منطقه ضروریست مسئولان مربوطه اعتبارا ت لازم را اختصاص دهند . درحال حاضر كارهای زیربنایی در سطح 30 مزرعه انجام شده است ولی این نیاز احساس می شود كه این میزان برای سال آینده بیشتر شود .
ارسال نظرات
آخرین اخبار