۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰

تولید میگوی پرورشی در سال جاری به 16 هزار تن رسید

رئیس انجمن تولیدکنندگان میگوی ایران گفت: تولید میگوی پرورشی امسال به 16 هزار تن رسید.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۰۰۸۳
 تولید میگوی پرورشی در سال جاری به 16 هزار تن رسیدعلی اکبر خدایی، در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: امسال هزار و 200 هکتار مزرعه پرورش میگو در بوشهر، 800 هکتار در هرمزگان و 60 هکتار در چابهار زیر کشت میگو می رود.
رئیس انجمن تولید کنندگان میگوی ایران همچنین از تولید میگوی پرورشی در مزارع استان های گلستان و خوزستان طی سال جاری خبر داد.
وی گفت: بر اساس آمار منتشره امسال در مجموع 10 هزار تن میگوی پرورشی در استان بوشهر، چهار هزار تن در استان هرمزگان و دو هزار تن در استان خوزستان تولید شده است.
خدایی در ادامه از تولید 500 تن میگوی پرورشی در سایت گمیشان استان گلستان خبر داد و گفت: به این ترتیب استان های شمالی نیز در حال پیوستن به چرخه صنعت میگو هستند.
وی به تولید 200 تن میگو در مزارع چابهار پس از پنج سال وقفه اشاره کرد و گفت: سال گذشته مزارع پرورش میگو در چابهار به دلیل شیوع بیماری تولیدی نداشتند و تمام میگوهای آنها تلف شد ولی امسال با رفع برخی مشکلات در مزارع پرورشی میگوی این شهرستان، شاهد تولید قابل قبولی در چابهار بودیم.
رئیس انجمن تولید کنندگان میگوی ایران اظهار داشت: امیدواریم با رفع کامل بیماری سال آینده شاهد تولید بیشتری در چابهار باشیم.
به گفته خدایی، بر این اساس امسال در مجموع حدود 16 هزار تن میگوی پرورشی در مزارع جنوبی کشور و گلستان به دست آمد.
وی خاطرنشان کرد: این آمار در حالی است که پیش بینی می شد امسال بیش از 17 هزار تن میگوی پرورشی تولید شود.
این مقام مسئول در انجمن تولید کنندگان میگوی ایران، دلیل عدم تحقق پیش بینی صورت گرفته را ایجاد مشکل در تولید لارو میگو در استان هرمزگان عنوان کرد.
خدایی یادآور شد: میگوی تولید شده در سال 92 در مجموع چهار هزار و 800 هکتار به 12 هزار و 500 تن رسید، که امسال شاهد افزایش چشمگیر در تولید میگو بودیم.
رئیس انجمن تولیدکنندگان میگوی ایران، اظهار داشت: در صورتی که شرایط برای پرورش میگو مناسب باشد امیدواریم میزان تولید در سال آینده بازهم روند صعودی داشته باشد.
وی تاکید کرد: ادامه چرخه صنعت میگوی کشور و افزایش میزان صادرات و به دنبال آن ارزآوری بیشتر، نیازمند حمایت بیشتر دولت است.
به گفته خدایی، در صورتی که پرورش دهندگان میگو دارای نقدینگی بیشتری باشند به طور قطع می توانند به تولید بیشتری بپردازند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار