۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵

تداوم رونق گردشگری در تالاب انزلی

با شروع فصل پاییز رونق گردشگری در سواحل گیلان و به ویژه تالاب بین المللی انزلی همچنان ادامه دارد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۰۰۸۱
 تداوم رونق گردشگری در تالاب انزلی
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان به خبرنگار مانا گفت: با وجود اتمام تعطیلات تابستانی، ورود گردشگران به ویژه در تعطیلات آخر هفته به سواحل گیلان همچنان ادامه دارد.
حمیدرضا آذر پور، ادامه داد: هم اکنون شرایط معتدل آب و هوایی حاکم بر سواحل باعث می شود تا گردشگران علاقه بیشتری برای سفر به سواحل شمالی داشته باشند.
این مقام مسئول در استان گیلان گفت: تمام واحدهای خدمات گردشگری استان نیز با نظارت کامل اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان به گردشگران خدمات لازم را ارائه می دهند.
وی به آغاز فصل مهاجرت پرندگان به تالاب های گیلان اشاره کرد و گفت: ورود این پرندگان هر ساله به جاذبه ای منحصر به فرد برای گردشگران تبدیل می شود.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان تاکید کرد: هم اکنون ورود تورهای گردشگری ویژه پرنده نگری به تالاب های استان به ویژه تالاب بین المللی انزلی آغاز شده است.
وی تاکید کرد: اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان نسبت به وضعیت گردشگری تالاب بین المللی انزلی دارای دو رویکرد است.
وی افزود: یکی رویکرد وضعیت موجود است که شناورهای گردشگری موجود نسبت به جابه جایی مسافران اقدام می کنند و دیگری نگاه بلند مدت و تغییر وضعیت نحوه گردشگری در تالاب بین المللی انزلی است.
این مقام مسئول در استان گیلان تاکید کرد: اقدامات گروه همکاری های مشترک ژاپن و سازمان حفاظت محیط زیست(جائیکا) در تالاب انزلی یکی از مهمترین اقدامات در راستای حفاظت از این تالاب است که بسیار مورد توجه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز قرار گرفته است.
وی عنوان کرد:مهمترین دغدغه ما بهره برداری گردشگری از تالاب انزلی است به گونه ای کمترین آسیب محیط زیستی را متوجه آن نکند.
معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان، تاکید کرد: به همین منظور فاز نخست مطالعاتی به منظور نحوه بهره برداری مناسب از تالاب انزلی با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست در حال انجام است.
آذر پور اظهار داشت: بنا بر این فاز مطالعاتی، بهره برداری از تالاب به گونه ای خواهد بود که حتی آلودگی صوتی ناشی از شناورها به نوعی باشد که شرایط اکوسیستم تالاب را مختل نکند.
وی یادآور شد: در این راستا هم اکنون یکی از کارشناسان گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان به همراه مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان برای آموزش در زمینه چگونگی حفاظت از تالاب بین المللی انزلی به کشور ژاپن سفر کرده اند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در خاتمه سخنان خود به برگزاری همایشها و جشنواره های مختلف گردشگری در فصل زمستان خبر داد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار