۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴

افزایش همکاری پژوهشگاه اقیانوس شناسی با محیط زیست

رییس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی از همکاری معاونت دریایی سازمان محیط زیست با پژوهشگاه در زمینه های مخاطرات دریایی ،جریان های شکافنده، سونامی و پایش دریای خزر، خلیج فارس و عمان خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۰۰۸۰
 افزایش همکاری پژوهشگاه اقیانوس شناسی با محیط زیست
دکتر وحید چگینی، به خبرنگار مانا گفت: در جلسه اخیری که با مسئولان معاونت دریایی سازمان محیط زیست برگزار شد، این سازمان برای همکاری با پژوهشگاه در زمینه های مختلف اعلام آمادگی کرد.
رییس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی هدف از برگزاری این جلسه مشترک را تمرکز روی سه موضوع ارزش اقتصادی زیستگاه های حساس دریایی با جنبه های حقوقی، بحث مخاطرات دریایی و جریان های شکافنده و سونامی و همچنین پایش دریاهای خزر، خلیج فارس و عمان عنوان کرد.
وی ادامه داد: مسئولان معاونت دریایی محیط زیست به شدت از میزان مرگ و میر در آبهای خزر اظهار نگرانی کردند و خواستار همکاری با پژوهشگاه در بحث جریان های شکافنده به منظور کمک به کاهش غرق شدگی گردشگران در دریای خزر شدند.
دکتر چگینی تاکید کرد: همچنین در این جلسه مقرر شد کارشناسان محیط زیست در انجام گشت های تحقیقاتی با پژوهشگاه همکاری های لازم را داشته باشند.
وی یادآور شد: در بحث ارزش اقتصادی زیستگاه های حساس دریایی، همکاری پژوهشگاه و محیط زیست به منظور حفاظت از جنگل های حرا و مرجان ها مطرح شد.
این مقام مسئول در پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی تاکید کرد: داده های موجود در پژوهشگاه به طور قطع برای سازمان حفاظت محیط زیست کاربردی و بسیار مفید است.
وی در ادامه بحث مخاطرات دریایی را بسیار وسیع دانست و از طوفان های دریایی، امواج ناشی از باد، آب گرفتگی سواحل، جریان های شکافنده، سونامی، بحث مخاطرات ناشی از جریان های دریایی، بحث فرسایش سواحل، مخاطرات زیستی و زیست محیطی و مخاطرات زمین شناسی به عنوان مواردی از مخاطرات دریایی یاد کرد. 
رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی خاطرنشان کرد: در راستای کاهش مخاطرات دریایی و نیز راهکارهای مقابله با آن، همکاری پژوهشگاه با سازمان محیط زیست بسیار حائز اهیمت خواهد بود.
وی در ادامه سخنان خود به انجام مذاکرات با سازمان محیط زیست در آینده نزدیک به منظور چگونگی استفاده این سازمان از شناور تحقیقاتی خبر داد.
به گفته دکتر چگینی، استفاده از شناور تحقیقاتی توسط بخش معاونت دریایی سازمان محیط زیست در بحث پایش های دریایی بسیار با اهمیت است.
این مقام مسئول در پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی یادآور شد: جزئیات این همکاری در جلسه های بعدی مطرح و مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
وی در خاتمه از تداوم برگزاری جلسات پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی با مسئولان معاونت دریایی سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار