۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۴

معرفی ظرفیتهای گردشگری منطقه آزاد انزلی به کویتی ها

هیات رسانه ای کویت از ظرفیتهای اقتصادی و گردشگری منطقه آزاد انزلی و گیلان دیدار کردند.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۰۰۷۸
معرفی ظرفیتهای گردشگری منطقه آزاد انزلی به کویتی ها
به گزارش مانا، پس از برگزاری موفق تور رسانه ای خبرنگاران جمهوری آذربایجان و هیأت قطری در این منطقه، كه به منظور آشنایی بیشتر سرمایه گذاران و دولتمردان كشورهای حاشیه دریای خزر و خلیج فارس برگزار شد، منطقه آزاد انزلی میزبان جمعی از خبرنگاران رسانه های مكتوب و شبكه های ماهواره ای كویت بود.
بازدید از ظرفیتها و امكانات مختلف گردشگری استان گیلان نخستین برنامه تور رسانه ای كویتی بود كه در ادامه با دیدار از محدوده بندری سازمان منطقه آزاد انزلی و تهیه گزارشهای خبری-تصویری از طرحهای در حال اجرای توسعه این بندر ادامه یافت، و در ادامه با برگزاری گشت دریایی و دیدار از جاذبه های توریستی دریای خزر، سواحل و زیباییهای بی نظیر تالاب بین المللی انزلی به پایان رسید.
بر اساس این گزارش ، تور رسانه ای رسانه های كویتی در روز دوم در محدوده منطقه آزاد انزلی برگزار شد، بازدید از پروژه های عمرانی چون مجتمع بندری كاسپین، تقاطع غیر همسطح و سایر طرحهای عمرانی–زیرساختی در دست اجرای این سازمان در محدوده منطقه و ارائه توضیحات كارشناسی از سوی مشاورین و مجریان این پروژه ها از بخش های مختلف این تور رسانه ای در روز دوم بود.
در ادامه این بازدید،خبرنگاران با حضور در واحدهای تولیدی ایرانی و خارجی مشغول به فعالیت در شهركهای صنعتی منطقه آزاد انزلی از روند و كیفیت محصولات تولیدی در این شركتها گزارشهای متعددی تهیه کردند.
برگزاری كنفرانس مطبوعاتی با مهندس رضا مسرور، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی از دیگر برنامه های این تور رسانه ای بود، كه طی آن خبرنگاران رسانه های كویتی در خصوص دلایل ایجاد مجتمع بندری كاسپین، چرایی تلاش این سازمان برای جذب سرمایه گذاران كشورهای حاشیه دریای خزر و جذابیتهای این منطقه برای حضور سرمایه گذاران كشورهای عربی سئوالاتی مطرح كردند.
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: مجتمع بندری كاسپین در كنار اتصال بندر انزلی به مسیر ریلی ایران، بخشی از برنامه های بلند مدت كشور برای تكمیل حلقه های ترانزیتی داخلی به خارجی است.
مسرور در این نشست مطبوعاتی مزایا و معافیتهای قانونی، كریدور شمال-جنوب و زیرساختهای در درست ساخت سازمان متبوع خود را برای سرمایه گذاران خارجی تشریح كرد و توضیحاتی در خصوص فعالیتهای دانشگاهی و حمایتهای سازمان منطقه آزاد انزلی از سرمایه گذاریهای دانش بنیان ارائه داد و گفت: با عنایت به تشابه آب و هوایی استان گیلان با اروپا،امكان تردد بدون ویزای گردشگران خارجی در محدوده منطقه و توانمندیها و ظرفیتهای توریستی موجود، منطقه آزاد انزلی می تواند به پایگاه مطئمنی برای گردشگری حلال از سوی ساكنین كشورهای حوزه خلیج فارس تبدیل شود.
بازدید از مجموعه امكانات موجود در طرح گردشگری ومجتمع های تجاری محدوده منطقه و تهیه گزارشهای خبری– تصویری از روند اجرای مصوبه های كالای همراه مسافر و تردد خودرو با پلاك منطقه آزاد انزلی بخش دیگری از برنامه های این تور رسانه ای بود، كه با استقبال گسترده خبرنگاران حاضر در این برنامه خبری مواجه شد.
تور رسانه ای خبرنگاران كویتی در روز دوم با برگزاری مصاحبه مطبوعاتی با عالی ترین نماینده دولت در استان گیلان آغاز شد، در مصاحبه با دكتر محمدعلی نجفی استاندار گیلان، حمایت و عزم جدی استاندار برای جذب سرمایه گذاران حوزه های مختلف بخصوص در زمینه صنعت گردشگری برای خبرنگاران مورد توجه قرار گرفت، استاندار گیلان در این نشست خبری حمایت همه جانبه خود را از توسعه همكاریهای منطقه ای استان با كشورهای حاشیه دریای خزر و به طور ویژه خلیج فارس اعلام كرد و از طریق خبرنگاران كویتی، سرمایه گذاران این كشور را برای حضور در این استان و منطقه آزاد انزلی دعوت کرد.
این تور رسانه ای با همكاری سفارت جمهوری اسلامی ایران در كشور كویت به مدت سه روز در روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه(۲۳ الی ۲۵ مهرماه) باحضور شبكه های تلویزیونی الرأی، العداله و كویت و روزنامه های الوطن، الكویتیه، النهار، كویت تایمز، الرأی، القبس، و مجله العربی، در محدوده این منطقه و استان گیلان برگزار شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار