۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰

توسعه صنعت شیلات سیستان نیازمند آموزش

عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان گفت: توسعه صنعت شیلات استان نیازمند برنامه های آموزشی و راهبردی است.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۵۰۰۶۶
توسعه صنعت شیلات سیستان نیازمند آموزش

به گزارش خبرنگار مانا، محمد سعید اربابی در شورای سرمایه گذاری استان گفت: کارآفرینان با ورود به عرصه صنعت شیلات می توانند این صنعت را از حالت سنتی به کاملا مدرنیزه تبدیل کنند.
اریابی خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان دارای جوانان فعال در عرصه آبزی پروری است اما طی چند سال اخیر میدان کمتری به این جوانان در این عرصه داده شده است.
وی افزود: مناطق جنوبی استان ظرفیت نهفته ای برای آبزی پروری و ایجاد اشتغالهای پایدار در این بخش را دارد که سرمایه گذاران می توانند با استفاده از وجود جوان شایسته منطقه گام هایی نو در عرصه تولید ماهی و آبزی پروری ایجاد کنند.
نماینده مردم ایرانشهر در ادامه تصریح کرد: فرصت های شغلی و كارآفرینی درعرصه شیلات و توجه به جنبه های اقتصادی كسب و كار در شیلات و حمایت های قانونی ترویجی ایجاد مراكز كارآفرینی و ترویج فرهنگ عمومی كارآفرینی بستری برای كارآفرینی درعرصه ماهیگری و آبزی پروری است.
وی اظهار کرد: از جمله فرصت های منطقه می توان به پرورش انواع آبزیان از جمله نرم تنان سخت پوستان كه درایران فقط میگو پرورش داده می شود پرورش انواع ماهیان گرمابی پرورش ماهیان سردآبی پرورش گیاهان آبزی پرورش انواع حیوانات آبزی و روشهای جدید صید و آبزی پروری مثل پرورش آبزیان در قفس پرورش توام گونه های آبزی صید گونه هایی با ارزش صادراتی از آبهای جنوبی ایجاد صنایع تكمیلی درصنایع فراوری آبزیان و توزیع آبزیان اشاره کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار