۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۲

ضرورت توسعه موزه تجارت دریایی بوشهر

مدیرکل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر از ضرورت توسعه موزه تجارت دریایی بوشهر خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۰۰۶۲
ضرورت توسعه موزه تجارت دریایی بوشهر
محمد ابراهیم فروزانی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: استان بوشهر در عرصه‌های گوناگون باستانی، آثار گذشتگان و بناهای تاریخی دارای پشتوانه قوی است به گونه‌ای که در عرصه‌های مختلف میراثی دارای جایگاه مهمی در کشور است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در ادامه به موزه تجارت دریایی اشاره کرد و گفت: موزه تجارت دریایی در عمارت ایرانی که قدمت بیش از یک قرن دارد، ایجاد شده است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: یک میلیارد و 300 میلیون ریال برای بازسازی و تعمیر عمارت تاریخی ایرانی هزینه شده است.
به گفته این مقام مسئول در استان بوشهر، عمارت ایرانی در بافت تاریخی بوشهر واقع شده است و یکی از بناهای مهم استان به شمار می رود.
مدیرکل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر تصریح کرد: در موزه تجارت دریایی آثار مکتوب و تاریخی در 35 ویترین به نمایش گذاشته شده است.
وی یادآور شد: در این موزه‌ اسناد دریایی خلیج فارس و بخشی از دست یافته‌های باستان شناسی زیر آب شامل خمره‌های سفالی مربوط به حمل مایعات، اسناد حاکمیت خلیج فارس، اسناد صادرات و واردات شرکت‌های تجاری که در بندر بوشهر فعالیت می‌کردند، به نمایش درآمده است.
این مقام مسئول در استان بوشهر گفت: خمره‌های سفالی و دست یافته‌های باستان‌شناسی زیر آب به نمایش گذاشته شده در این موزه، مربوط به دوره ساسانیان تا صدر اسلام است.
وی با اشاره به اینکه لنج سازی یکی از دانش‌های بومی استان بوشهر است که در آثار ملی کشور به ثبت رسیده است، یادآور شد: بخشی دیگر از موزه تجارت دریایی بوشهر به نمایش تصاویری مربوط به لنج سازی بومی استان بوشهر اختصاص یافته است.
فروزانی با بیان اینکه موزه تجارت دریایی قابلیت توسعه بیشتر را دارد بر توسعه هر چه سریعتر آن تاکید کرد و گفت: این موزه باید در شان خلیج فارس باشد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار