۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۵

آغاز کشت پاییزه در حوضه آبریز دریاچه ارومیه

مشاور کشاورزی پایدار طرح حفاظت از تالاب های ایران از کشت گندم و جو پاییزه در مزارع داوطلبین پروژه استقرار کشاورزی پایدار در حوضه آبریز دریاچه ارومیه از نیمه مهرماه امسال خبرداد.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۰۰۵۸
آغاز کشت پاییزه در حوضه آبریز دریاچه ارومیهبه گزارش مانا مشاور کشاورزی پایدار طرح حفاظت از تالاب های ایران از آغاز کشت پاییزه با الگوی کشاورزی پایدار در حوضه آبریز دریاچه ارومیه خبرداد.
حمید شریفی مقدم ادامه داد : این مجموعه عملیات میدانی پس از برنامه ریزی گسترده، مداوم و مشارکتی بین کشاورزان محلی، شرکت مجری محلی و همچنین کارشناسان و برنامه ریزان سازمان جهاد کشاورزی و ادارات کل محیط زیست استانی با هدف حفظ معیشت مردم و کمک به احیا دریاچه ارومیه آغاز شده است.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: کشت اولین زمین با محصول گندم با حضور نماینده و مشاور اجرایی پروژه از طرح حفاظت از تالاب های ایران، مدیر بخش ترویج و کارشناس مرکز تحقیقات جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، ریاست جهادکشاورزی شبستر و کارشناسان شرکتهای مجری طرح در روستاهای شهرستان شبستر انجام شد.
گفتنی است، پروژه استقرار کشاورزی پایدار در حوضه آبریز دریاچه ارومیه با شعار "کشاورزی پایدار برای نجات دریاچه ارومیه" فعالیت های خود را در 41 سایت روستایی با وسعتی بیش از30 هزار هکتار و با مشارکت بیش از 13 هزار نفر از کشاورزان منطقه از اردبیهشت ماه امسال شروع کرده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار