۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱

ساخت بندر صیادی خورابوخضیر در شادگان متوقف شد

ادامه عملیات ساخت بندر صیادی خورابوخضیر واقع در تالاب شادگان به دلیل کمبود اعتبارات متوقف شده است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۰۰۵۵
ساخت بندر صیادی خورابوخضیر در شادگان متوقف شد
سید مصطفی بهشیان،مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران به خبرنگار مانا گفت: قرار بود طی سال جاری طرح ساماندهی بندر صیادی خورابوخضیر واقع در تالاب شادگان ادامه یابد.
وی ادامه داد: ساخت اسکله های شناور از جمله مهمترین پروژه های طرح ساماندهی بندر صیادی خور ابوخضیر محسوب می شود.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ادامه داد: همچنین محوطه سازی و ساخت تاسیسات پشتیبانی از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده در راستای ساماندهی این بندر صیادی در تالاب شادگان است.
به گفته بهشتیان، قرار بود اعتبارات لازم جهت انجام پروژه ساماندهی بندر صیادی خور ابوخضیر از مبلغ 47 میلیارد ریال در نظر گرفته شده برای پروژه های ساماندهی بنادر صیادی در سال جاری، تامین شود.
وی خاطرنشان کرد: به دلیل کافی نبودن اعتبارات تخصیص یافته، امسال برای ساماندهی بندر صیادی خورابوخضیر اعتباری تخصیص نخواهد یافت.
مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران خاطرنشان کرد: بنادر صیادی تنگ،جفره و آبادان در کنار بندر صیادی خورابوخضیر جز طرح های ساماندهی بنادر صیادی سازمان شیلات ایران محسوب می شوند.
بهشتیان اضافه کرد: با راه‌اندازی تأسیسات بندر و استقرار اسکله،‌ برای افرادی که در زمینه‌های جانبی ‌صیادی از جمله حمل و نقل، فروش و خرید فعالیت می‌کنند، اشتغال بیشتر و بهتری ایجاد می‌شود.
وی با بیان اینکه راه‌اندازی بندر صیادی در شادگان تأثیر بسزایی در افزایش اشتغال در سطح منطقه خواهد داشت به اهمیت اجرای این طرح در رونق اقتصادی منطقه اشاره کرد و گفت: به ‌کارگیری نیروهای بومی در بهره‌برداری از این طرح از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در منطقه گفت: توسعه حرفه صید و صیادی با توجه به اینکه مهارت بسیاری از ساکنان این منطقه است، می‌تواند در ایجاد اشتغال پایدار مؤثر باشد.
مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران اظهار امیدواری کرد: سال آینده اعتبارات قابل توجهی برای ادامه ساخت بندر صیادی خورابوخضیر و به دنبال آن شکوفایی اقتصاد منطقه اختصاص یابد.
به گزارش مانا بندر صیادی خورابوخضیر دارای یک اسکله شناور صیادی خواهد بود که با جزر و مد دریا بالا و پایین می‌رود و می‌توان از آن برای تردد و پهلوگیری کشتی‌ها و لنج‌های صیادی استفاده کرد. در حال حاضر بیش از دو هزار صیاد در منطقه خور ابوخضیر واقع در شهرستان شادگان از راه صیادی امرار معاش می‌کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار