۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳

فعالیت‌های پژوهشی ضامن توسعه پایدار مکران

رئیس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار گفت: با تاکید بر فعالیت‌های پژوهشی و توسعه‌ای همگام و همه جانبه منطقه استراتژیک مکران، توسعه پایدار این منطقه در آینده‌ای نزدیک دست‌یافتنی خواهد بود.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۵۰۰۴۷
فعالیت‌های پژوهشی ضامن توسعه پایدار مکران

به گزارش خبرنگار مانا از چابهار، امین بهزادمهر صبح امروز در کارگروه آموزشی و پژوهشی دبیرخانه توسعه و ساماندهی آموزش و پژوهش منطقه مکران در دانشگاه دریانوردی چابهار اظهار کرد: دبیرخانه توسعه و سامان‌دهی آموزش و پژوهش منطقه مکران با حمایت و ریاست استاندار و قائم مقامی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان چابهار با هدف تعمیق بخشیدن و هدفمند ساختن تربیت نیروی انسانی متناسب با برنامه‌های توسعه‌ای این منطقه آغاز به کار کرده است.
رئیس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار مهم‌ترین اهداف کارگروه آموزشی و پژوهشی دبیرخانه توسعه و ساماندهی آموزش و پژوهش منطقه مکران را برنامه‌ریزی هدفمند برای تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآمد، تقویت علمی نیروهای بومی، اشتغال مولد و پایدار، تامین تخصص‌های مورد نیاز منطقه مکران در تمام سطوح، کسب مهارت‌ها و تخصص‌های لازم برای اشتغال توسط جوانان مستعد این منطقه، کارآفرینی و همچنین ایجاد بسترهای لازم برای انجام آموزش مطلوب و کاربردی برشمرد.
این مسئول با اشاره به اینکه برای دستیابی و بهره‌مندی از توانمندی‌های خدادادی و بکر منطقه مکران، پژوهش و تحقیق در همه امور جایگاه ویژه و انکارناپذیری دارد، تصریح کرد: باید با ارائه راهکارهای مبتنی بر مطالعه و پژوهش بسیاری از فرصت‌های ساکن و ناشناخته فعلی را به فرصت‌های طلایی برای توسعه پر شتاب منطقه مکران و در نهایت ایران اسلامی مبدل ساخت.
در ادامه جلسه اعضای کارگروه‌های آموزش و پژوهش به بیان نظرات و خواسته‌های خود پرداخته و معتقد بودند این کارگروه‌ها می‌توانند آینده رو به رشد و توسعه‌ای را برای منطقه مکران ترسیم کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار