۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۹

آمادگی شیلات هرمزگان برای همکاری با بخش خصوصی

مدیر کل شیلات هرمزگان از از صادرات 5هزار و 636 تن آبزی شش ماه اول سال به واسطه فعالیت‌های شیلاتی این استان با ارزشی بالغ بر 15میلیون و 166 هزار دلار خبر داد.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۵۰۰۴۳
آمادگی شیلات هرمزگان برای همکاری با بخش خصوصی

به گزارش مانا از بندرعباس، سید پرویز محبی در جمع خبرنگاران دراین باره اظهار کرد: صادرات آبزیان به ویژه آبزیانی که در ایران مصرف خوراکی ندارند، یکی از راه‌های موثر برای ارز آوری در کشوراست.
وی با اشاره به نوید بخش بودن فضای حاکم بر کشوربه ویژه در عرصه صادرات، تصریح کرد: افزایش تولید، افزایش ارزش افزوده، رقابتی کردن محصولات برای حضور در بازارهای جهانی، افزایش اشتغال و توسعه اقتصاد کشور از جمله مزایای توسعه صادرات است.
محبی یکی از ظرفیت های مهم کشور و استان برای توسعه صادرات را صنعت شیلات دانست و افزود: در این زمینه شیلات هرمزگان آماده همکاری و استقبال از سرمایه گذاران بخش خصوصی در فعالیت های شیلاتی به ویژه در راستای مهیا ساختن صادرات فرآورده های شیلاتی و بسته بندی شده را دارد.
مدیر کل شیلات هرمزگان با اشاره به آماده شدن زیر ساخت های صادرات آبزیان به کشورهای حوزه دریای خزر به ویژه روسیه گفت:استان هرمزگان پتانسیل خوبی در تامین نیاز این کشورها به آبزیان دارد.
محبی ادامه داد: از میان آبزیان صادر شده بیشترین میزان صادرات به ترتیب مربوط به ماهی یال اسبی، میگوی پرورشی و اسکوید است و همین طور کمترین میزان صادرات را خرچنگ به خود اختصاص داده است.
مدیرکل شیلات هرمزگان در پایان خاطر نشان کرد: بیشترین صادرات آبزیان استان هرمزگان به کشورهای اسپانیا ، ویتنام، چین، تایلند،ایتالیا، دبی و سریلانکا صورت گرفته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار