۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۴

سرانه بسیار پایین مصرف ماهی در سیستان

متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: سرانه مصرف ماهی و دیگر آبزیان در بین خانواده های سیستانی و بلوچستانی از نرم کشوری بسیار کمتر است و باید این مهم در سبد غذایی خانواده ها افزایش یابد.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۵۰۰۴۲
سرانه بسیار پایین مصرف ماهی در سیستان

به گزارش خبرنگار مانا، دکتر شهرکی در همایش تغذیه و بهداشت گفت: سرانه مصرف ماهی در استان 5 کیلو گرم است.
وی بیان کرد: این میزان مصرف ماهی در مقایسه با تولید قابل توجه محصولات شیلاتی در سیستان و بلوچستان کم است.
شهرکی گفت: مصرف این ماده غذایی نقش بسزایی در کاهش بیماریهای قلبی دارد که باید مورد توجه مردم قرار گیرد.
این متخصص تغذیه در ادامه تصریح کرد: ماهی دارای مواد مغذی از جمله ویتامین های مختلف است و مصرف آن موجب رشد بهتر مغز، افزایش هوش و طول عمر شده و از پوسیدگی دندان و ابتلای افراد به بیماری های قلبی و عروقی و گواتر جلوگیری می کند .
وی از رسانه ها خواست تا مردم را بشتر به مصرف ماهی تشویق کنند.
شهرکی گفت: پروتئین غذاهای دریایی پرارزش هستند و تاثیر بسزایی در سلامتی افراد دارند.
وی خاطرنشان کرد: غذاهای دریایی از منابع عمده انواع ویتامین به حساب می‌آیند كه حیات ما بدون وجود آنها امكان‌پذیر نیست. بسیاری از غذاهای دریایی سرشار از انواع ویتامین‌های پرارزش هستند و این به خصوص در مورد ماهیانی كه گوشت تیره دارند صادق است.
وی تاکید کرد: نوع تغذیه، تأثیر مهمی در سلامت یا بیماری انسان دارد. همان گونه که تغذیه صحیح می تواند انسان را از گزند بیماری ها مصون نگه دارد و سلامت انسان را تأمین کند، تغذیه نامناسب نیز می تواند موجب ابتلای انسان به بسیاری از اختلالات ناگوار و مهلک بشود.
شهرکی گفت: گروهی از مواد غذایی که تأثیر مهمی در سلامت انسان و پیشگیری از بیماری ها دارند، ماهی و آبزیان هستند. این مواد غذایی مفید که دارای ارزش تغذیه ای بسیار بالایی هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار