۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷

استان بوشهر قطب تولید میگوی پرورشی کشور

استان بوشهر با داشتن زیرساخت‌های مهم پرورش آبزیان به عنوان قطب تولید میگوی پرورشی کشور است بگونه‌ای که 70 درصد میگوی کشور در بوشهر تولید می‌شود.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۵۰۰۳۳
استان بوشهر قطب تولید میگوی پرورشی کشوربه گزارش خبرنگار مانا از بوشهر امسال هم مثل سال‌های پیش پرورش دهندگان از اواخر اردیبهشت تا اواسط مرداد مشغول ذخیره سازی لارو یا بچه میگو بودند که در این مدت بیش از یک‌ میلیارد و ۳۰۰ میلیون قطعه بچه میگو در چهار هزار و ۴۰ هکتار از زمین های ساحلی استان ذخیره سازی شد.
کارشناسان می گویند می توان مزارع پرورشی را در استان ساحلی بوشهر که بیش از 900 کیلومتر مرز با خلیج فارس دارد 15 برابر کرد و به ۶۰ هزار هکتار رساند.
حالا چند روزی است که دوره پرورش در مزارعی که زودتر لارو را ذخیره سازی کرده اند تمام شده و پرورش دهندگان برداشت میگو را شروع کرده اند.
مدیرکل شیلات استان بوشهرهم گفت: پرورش دهندگان میگو امسال در 3هزار و 233 استخر بیش از یک‌میلیارد و 300 میلیون قطعه بچه میگو ذخیره کردند که در 10 روز گذشته 386 تن محصول برداشت شده است.
حسین بهمنیاری در گفتگو با مانا با اشاره به اینکه امسال پرورش دهندگان میگو در 4هزار و 40هکتار اراضی ساحلی میگو پرورش دادند گفت: امسال پرورش میگو در 10 سایت در مناطق شیف، دلوار، مند، بردستان، رودحله ، رود شور، بندرریگ، گناوه و دیلم انجام شد که 4هزار و 40 هکتار از اراضی ساحلی این نقاط به پرورش میگو اختصاص یافت.
وی با اشاره به این موضوع که پرورش دهندگان میگو، عملیات ذخیره‌سازی در استخرهای پرورشی را از اواسط مهر آغاز کردند خاطرنشان کرد: امسال 1.3 میلیارد قطعه لارو در 3 هزار و 233 استخر پرورشی به وسعت 40 هزار و 40 هکتار ذخیره شد.
مدیرکل شیلات استان بوشهراز تولید 70 درصد میگوی پرورشی کشور در استان بوشهر خبرداد و افزود: پرورش دهندگان میگو سال قبل بیش از 9هزار تن میگو تولید کردند که این رقم امسال 35 درصد افزایش دارد.
بهمنیاری از برداشت میگوهای پرورشی خبرداد و گفت: پرورش دهندگان در 10 روز 500 تن محصول برداشت کرده‌اند که بیشترین میگو در اراضی پرورشی شیف گزارش شده است.
وی گفت: نخستین محموله میگوی پرورشی امسال هم به وزن 24 تن به آسیای جنوب شرقی صادر شد.
وی، خاطر نشان کرد:کشورهای آسیایی و اروپایی ازجمله اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، بلژیک، آلمان، ویتنام، چین، لبنان، امارات متحده عربی بازار میگوی پرورشی بوشهر هستند و طبق آمارهای دامپزشکی پارسال 9 هزار تن میگوی پرورشی به این کشورها فرستاده شد.
مدیر کل شیلات استان بوشهر گفت: پیش بینی شده است امسال ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن میگو از استخرها برداشت شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار