۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴

مدت زمان انتظار کشتی ها دربندر بوشهر کاهش یافت

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با افزایش تجهیزات و امکانات تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر ، انتظارشناورها دربندر بوشهر به 65 ساعت کاهش یافته است.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۵۰۰۱۴
مدت زمان انتظار کشتی ها دربندر بوشهر کاهش یافت

محمد راستاد در گفت و گو با خبرنگار مانا در بوشهر با بیان اینکه درشش ماه نخست امسال میزان تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر 20 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است گفت: دراین مدت دو میلیون و 700 هزار تن کالا در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری شد که رشد 20 درصدی نشان می‌دهد.
وی، با بیان اینکه وضعیت تجارت دریایی دربندر بوشهر افزایش یافته است گفت: بندر بوشهر با داشتن 15 پست اسکله قادر است سالانه 7 میلیون تن کالا تخلیه و بارگیری کند که این رقم در افق میان مدت به بیش از دو برابر می‌رسد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر، با اشاره به اینکه تجهیزات تخلیه و بارگیری وامکانات دربندر بوشهر افزایش یافته است گفت: امسال تعداد دو جرثقیل غول پیکر دروازه‌ای گنتری کرین در بندر بوشهر نصب شده که ظرفیت بندر را در تخلیه و بارگیری کانتینر افزایش داده است.
راستاد با اشاره به اینکه با راه اندازی این دو دستگاه، جرثقیل‌های دروازه‌ای گنتری کرین این بندر به چهار دستگاه افزایش یافته است گفت: تا پایان سال دو جرثقیل دروازه‌ای دیگر نیز به این مجموعه افزوده می‌شود.
وی افزود: با افزایش تجهیزات بندری در تخلیه و بارگیری کالا زمان سرویس کشتی‌ها 93 ساعت است که انتظارشناورها دربندر بوشهر به 65 ساعت کاهش یافته است.
وی از افزایش 61 درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر در بوشهر خبرداد و گفت: 130 هزارTEU کانتینر دربندر بوشهردر شش‌ماه گذشته تخلیه و بارگیری شده که 61 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دارد که درنوع خود رکورد بی سابقه‌ای داشته است.
وی با بیان اینکه بندر بوشهر در تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری رتبه دوم کشوری دارد گفت: بندر بوشهر از جایگاه ویژه‌ای در امر تجارت و بازرگانی دریایی در کشور برخوردار است و به عنوان سومین بندر تجاری کشور است و این در حالی است که در تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری رتبه دوم دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار