۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۹

بهره برداری ارگانهای دریایی از شناور تحقیقاتی

رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی گفت: مذاکرات با ارگانهای دریایی و دانشگاه ها به منظور نحوه بهره برداری از نخستین شناور تحقیقاتی کشور آغاز شده است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۰۰۱۲
 بهره برداری ارگانهای دریایی از شناور تحقیقاتیدکتر وحید چگینی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: مذاکرات با ارگان های دریایی به منظور نحوه استفاده آنها از شناور تحقیقاتی آغاز شده است.
رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی ادامه داد: این مذاکرات به منظور ساماندهی و نحوه مدیریت شناور تحقیقاتی انجام می شود.
وی گفت: تامین هزینه های نگهداری شناور تحقیقاتی موضوع مهمی است که سعی داریم طی انجام مذاکرات با ارگانهای دریایی در خصوص آن تصمیم گیری های لازم را انجام دهیم.
دکتر چگینی خاطرنشان کرد:با انجام این مذاکرات نیازسنجی ارگان های مختلف مرتبط با اموردریایی برای استفاده از شناور تحقیقاتی انجام خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین با دانشگاه های دریایی نیز برای نحوه استفاده آنها از شناور تحقیقاتی ارتباط برقرار خواهیم کرد.
به گفته این مقام مسئول در پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی، دانشجویان مهمترین قشری هستند که می توانند با بهره گیری از شناور تحقیقاتی،سطح علمی کشور را در زمینه اقیانوس شناسی ارتقا دهند.
دکتر چگینی خاطرنشان کرد: در جلسه اخیری که با مسوولان سازمان صنایع دریایی به عنوان پیمانکار ساخت نخستین شناور تحقیقاتی کشور برگزار شده بود، این سازمان وعده داد که به آب اندازی این شناور در آذر ماه امسال صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه ساخت این شناور تا کنون با پیشرفت 80 درصدی همراه بوده است، ادامه داد: همچنین در این جلسه مقرر شد اواخر امسال نیز این شناور تحقیقاتی به طور کامل برای انجام گشت های تحقیقاتی به پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی تحویل نهایی شود.
رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی با اشاره به عدم تخصیص 60 میلیارد اعتبار برای تکمیل ساخت نخستین شناور تحقیقاتی کشور گفت: این مبلغ به منظور خرید و نصب تجهیزات تخصیصی به این شناور قرار بود اختصاص یابد.
وی تاکید کرد: به گفته سازمان صنایع دریایی به عنوان پیمانکار ساخت نخستین شناور تحقیقاتی کشور، به منظور ساخت این شناور تا کنون بیش از 200 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
به گفته این مقام مسئول در وزارت علوم ، فناوری و تحقیقات، تا کنون 90 میلیارد ریال بیش از اعتبار پیش بینی شده برای ساخت این شناور هزینه شده است.
دکتر چگینی، خاطرنشان کرد: ساخت نخستین شناور تحقیقاتی کشور از اهمیت زیادی برای پژوهشگاه ملی علوم جوی و اقیانوسی برخوردار است.
به گفته وی، با اتمام ساخت این شناور و به آب اندازی آن دیگر برای انجام گشت های تحقیقاتی مجبور به اجاره شناورهای سایر ارگان نیستیم و به راحتی می توانیم در هر زمانی که اراده کنیم گشت های تحقیقاتی را برگزار کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار