۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳

واگذاری مدیریت بندر هفت تیر چابهار به بخش خصوصی

مدیرکل دفتر بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران گفت: در راستای اجرایی کردن اصل 44 قانون اساسی، بندر صیادی هفت تیر واقع در چابهار به بخش خصوصی واگذار شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۰۰۱۰
واگذاری مدیریت بندر هفت تیر چابهار به بخش خصوصی
محسن علی گلشنی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: واگذاری بنادر صیادی به تعاونی ها و بهره برداران براساس اصل 44 قانون اساسی و ماده 88 تنظیم بخشی از آئین نامه مالی دولت، همچنان در حال اجرایی شدن است.
وی که مدیریت اداره کل شیلات استان سیستان و بلوچستان را نیز به عهده دارد، ادامه داد: در این راستا مدیریت بهره برداری و نگهداری بندر صیادی هفت تیر واقع در چابهار نیز به بخش خصوصی واگذار شد.
مدیرکل دفتر بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران با اشاره به وجود 55 بندر صیادی فعال در کشور خاطرنشان کرد: بندر صیادی هفت تیر به عنوان سی و هفتمین بندر صیادی کشور به بخش خصوصی واگذار شده است.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران با بیان اینکه تعداد زیادی از بنادر صیادی در جنوب کشور به بخش خصوصی واگذار شده است گفت :اما در شمال کشور تنها مدیریت بندر صیادی امیر آباد و انزلی به بخش خصوصی واگذار شده است. 
گلشنی با بیان اینکه بنادر صیادی که مدیریت آنها به بخش خصوصی واگذار شده روبه شکوفایی بیشتر هستند، تصریح کرد:بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته ،تا پایان سال جاری شاهد واگذاری تعداد بیشتری بندر صیادی در شمال و جنوب کشور خواهیم بود.
وی با بیان اینکه سازمان شیلات ایران قرارداد تمامی بنادر صیادی واگذار شده به بخش خصوصی را به دلیل عملکرد مثبت این بخش تمدید کرده است،اظهار داشت:با وجود واگذاری مدیریت این بنادر به بخش خصوصی،نقش نظارتی سازمان شیلات ایران همچنان محفوظ مانده است.
مدیرکل دفتر بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه نتایج بررسی های کارشناسان سازمان شیلات حاکی از مدیریت صحیح تمام بنادر صیادی واگذار شده به بخش خصوصی است،عنوان کرد:امید می رود بخش خصوصی همچنان با مدیریت قدرتمند خود بتواند وضعیت بنادر صیادی را به وضع مطلوبی ارتقا دهد.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران ،عنوان کرد: واگذاری بنادر صیادی به بخش خصوصی علاوه بر افزایش بهره وری و کاهش هزینه های نگهداری از سوی سازمان شیلات ایران ،افزایش اشتغال زایی را نیز به همراه داشته است.
وی اظهار داشت:سازمان شیلات ایران همواره سعی می کند ،مدیریت بندر صیادی را به بهترین و فعالترین تعاونی صیادی موجود در منطقه واگذار کند که این امر نیز نقش مهمی در موفقیت این پروژه ها داشته است.
به گفته گلشنی بندر صیادی هفت تیر یکی از مهمترین بنادر صیادی استان سیستان و بلوچستان محسوب می شود.
مدیر کل اداره شیلات استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: هم اکنون سه هزار و 400 فروند شناور در آبهای استان سیستان و بلوچستان به صید انواع ماهی مشغولند.
گلشنی در خاتمه تاکید کرد: این شناورهای صیادی در مجموع یازده بندر صیادی و مرکز تخلیه صید در سواحل استان سیستان و بلوچستان فعالیت می کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار